המשטרה עצרה אתמול (שני) מתמודדת נפש בת 46 ממרכז הארץ בחשד שהציתה בחודש מאי האחרון דירה שבה שהה הגרוש שלה - על מנת להביא למותו. הגרוש נפצע בשריפה באורח קשה והוא עדיין מאושפז בבית החולים בשל חומרת הפגיעות. האישה הצליחה להימלט מהדירה עם פגיעות קלות בלבד, ומחקירת האירוע עולה כי השניים גרו באותה תקופה בדירות נפרדות, אך בימים שלפני ההצתה הם לנו באותה הדירה.
לטענת המשטרה, האישה שוחחה בימים האחרונים עם עובדת סוציאלית, ומהדברים שסיפרה לה עלה חשד סביר כי הציתה במכוון את הדירה, על מנת להביא כאמור למותו של הגרוש שלה. העובדת הסוציאלית פנתה למשטרת מרחב דן שעצרו את האישה. לדברי המשטרה, לזוג יש היסטוריה של תלונות על אלימות ביניהם.
1 צפייה בגלריה
זירת השריפה ברחוב התנאים בראש העין
זירת השריפה ברחוב התנאים בראש העין
אישה נעצרה בחשד שהציתה במכוון דירה במטרה לגרום למותו של הגרוש שלה. ארכיון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרה של החשודה, ששמה אסור בפרסום, בארבעה ימים לבקשת המשטרה. השופט אהרן האוזרמן התרשם כי עולה חשד סביר לביצוע עבירה פלילית, וכתב בהחלטתו כי "בהתחשב בחשדות ובהיקף העבירות בהן נחשדה, מצאתי כי קיימת עילת מעצר מסוג מסוכנות".
הוא הוסיף: "ניתן לומר כי מתעורר גם חשש לשיבוש מהלכי משפט. לא מצאתי כי ניתן, בשלב זה, להורות על שחרורה לחלופת מעצר כפי שהציע הסניגור".
עו"ד אריאל שמול שמייצג את החשודה, ביקש לשלוח אותה לבדיקה פסיכיאטרית, ואמר בבית המשפט כי "השניים היו יחד וניסו לשקם את המשפחה. מדובר באירוע טראגי, הוא הגיע לדירה שלה והם הדליקו נרות".
עו"ד אריאל שמולעו"ד אריאל שמולצילום: גלית קליין
לדברי עו"ד שמול, "מרשתי נחקרה, מסרה גרסתה באופן מפורט ומשתפת פעולה באופן מלא עם רשויות אכיפת החוק. מרשתי מוכה בתדהמה וכואבת אודות הטרגדיה שפקדה אותה ואת משפחתה, ודוחה כל ניסיון לייחס לה את החשדות. יש לקוות שהחקירה תתנהל במהירות הנדרשת ותסתיים בהקדם. מרשתי משוכנעת לכשתיבדק גרסתה בעניינים נשוא החקירה יתברר כי לא דבק רבב פלילי במעשיה".