לפחות 78 בני אדם נהרגו בשיטפונות בעיר פטרופוליס בברזיל – שנמצאת בחלק ההררי של מדינת המחוז ריו דה ז'ניירו. רחובות הוצפו, ועשרות בתים בשכונות שנבנו על צלע הר נהרסו במפולות.
בעקבות האסון הכריזה העיר פטרופליס, שבה חיים כ-300 אלף תושבים, על מצב חירום ושלושה ימי אבל. ראש העיר, רובנס בומפמפו, אמר שמספר הקורבנות עלול לעלות במהלך החיפושים באזורים שנפגעו בשיטפונות. לאזורים שהוצפו נשלחו חיילים וכחות חילוץ רבים.

10 צפייה בגלריה
מפולת שיטפונות הצפות בעיר פטרופוליס ברזיל
מפולת שיטפונות הצפות בעיר פטרופוליס ברזיל
ההרס בפטרופוליס
(צילום: AP)
בסרטונים שפורסמו ברשת נראו בתים שנקברו בבוץ ומכוניות שנסחפו בהצפות, באזורים שאליהם צוותי הסיוע לא הצליחו להגיע. לפי הדיווחים כ-80 בתים נהרסו, וכ-300 תושבים פונו למקלטים.
הרשויות בריו מסרו שאתמול ירדו באזור פטרופוליס 25.8 ס"מ גשם בשלוש שעות - כמות המשקעים של כל החודש שעבר. באזור נהרגו יותר מ-900 איש בשיטפונות בינואר 2011. מתחילת השנה נהרגו בדרום-מזרח ברזיל יותר מ-40 איש בשיטפונות, במדינות המחוז סאו פאולו ומינאס ז'ראיס.
10 צפייה בגלריה
מפולת שיטפונות הצפות בעיר פטרופוליס ברזיל
מפולת שיטפונות הצפות בעיר פטרופוליס ברזיל
(צילום: רויטרס)
תושבי העיר סיפרו לכלי התקשורת על הרגעים הדרמטיים שבהם ניסו לסייע לשכניהם, שנלכדו בבתיהם שהתמלאו מים. רוזילין וירג'יליו, בת 49, סיפרה בדמעות על אישה שלא הצליחה להציל. "אתמול הייתה אישה שצעקה: 'הצילו! תוציאו אותי מפה!' אבל לא יכולנו לעשות שום דבר. המים פרצו החוצה, הבוץ פרץ החוצה. העיר שלנו, למרבה הצער, גמורה", אמרה וירג'יליו.
"השכנים הגיעו אליי בריצה והענקתי להם מקלט", אמר אמרסון טורה, בעלים של פאב בן 39. כתוצאה מהגשמים העזים, הגג של העסק שלו קרס. טורה הצליח להוציא מהפאב את אמו ועוד שלושה אנשים אחרים, אך אחד השכנים ובתו לא הצליחו לצאת.
"זה היה כמו מפולת שלגים, הכול קרס בבת אחת", אמר טורה. "מעולם לא ראיתי משהו כזה. כל שכן איבד את אחד מיקיריו, איבד שניים, שלושה או ארבעה בני משפחה, איבד ילדים". וונדל פיו לורנקו, תושב העיר בן 24, ניסה להציל חלק מהרכוש שלו כשביתו הוצף - ויצא מהבית עם הטלוויזיה שלו. הוא הלך ברחובות המוצפים עם הטלוויזיה בידיו, בדרך לכנסייה מקומית שבה ניסה למצוא מקלט. הוא סיפר שבמהלך הלילה הוא ניסה לחפש קורבנות בעיר. "מצאתי ילדה שנקברה בחיים", אמר.
נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו, נמצא היום ברוסיה ונפגש עם ולדימיר פוטין. בולסונרו כתב בטוויטר שהוא ביקש משרי הממשלה לסייע לפטרופוליס, והביע צער על קורבנות השיטפונות בעיר.