גרמניה הורידה מהאוויר את ערוץ RT בשפה הגרמנית, ימים ספורים אחרי תחילת שידוריו במדינה.
הרשויות בגרמניה מסרו שהערוץ הרוסי הממלכתי - שנחשב לשופר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – לא הגיש בקשה לשידור לווייני. החברה האירופית Eutelsat, שמפעילה לווייני תקשורת, אמרה שלבקשתה של גרמניה היא הסירה את RT Deutsch מרשימת הערוצים שלה.
2 צפייה בגלריה
ולדימיר פוטין ו ערוץ הטלוויזיה הרוסי הממלכתי RT
ולדימיר פוטין ו ערוץ הטלוויזיה הרוסי הממלכתי RT
"כלי תעמולה של פוטין". ערוץ RT
(צילום: shutterstock, רויטרס)
ב-RT מחו על החלטת גרמניה, ואמרו שהערוץ קיבל רישיון שידור מסרביה – מה שבמסגרת הסכם אירופי מאפשר לו לשדר גם בגרמניה. הרגולטור הגרמני אמר שהרישיון הסרבי אינו מספיק. "הערוץ דובר גרמנית, וקהל היעד הוא השוק הגרמני. הוא לא הגיש בקשה לרישיון שידור ולא קיבל רישיון".
בערוץ הרוסי הממלכתי טוענים שהרגולטור נכנעו ללחץ פוליטי, בתקופה מתחה ביחסי מוסקבה וברלין - בין השאר בעקבות ריכוז הכוחות של צבא רוסיה בגבולותיה של אוקראינה. פוטין קרא אתמול להפסיק את "האפליה" נגד הערוץ, שלפני כמה ימים נחסם גם ביוטיוב.
שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר שהוא לא פוסל אפשרות שרוסיה תגיב על ההחלטה הגרמנית. הוא טען כי "השותפות המערביות" של מוסקבה "חונקות את התקשורת". לברוב הוסיף כי "מההתחלה הרשויות בגרמניה עשו כל דבר שיכלו כדי ליצור תדמית רעה לערוץ בחברה הגרמנית".
2 צפייה בגלריה
ניידת שידור של ערוץ RT ב מוסקבה רוסיה
ניידת שידור של ערוץ RT ב מוסקבה רוסיה
ניידת שידור של RT במוסקבה
(צילום: רויטרס)
ערוץ RT (קיצור של Russia Toda) החל את שידוריו בשנת 2005, ועם השנים השיק אתרים וערוצים גם באנגלית, ספרדית, ערבית וגרמנית. רוב ממשלות המערב מתייחסות לערוץ ככלי תעמולה של הקרמלין, ולאמצעי תקשורת שחוטא ב"דרמטיזציה" בדיווחים על מדינות שנחשבות ליריבות של מוסקבה. לשם המחשה, הכותרת של מאמר דעה שפורסם היום באתר RT, על האפשרויות שגרמניה תטיל חובת חיסונים, הייתה: "מנגיף הקורונה – למלחמת אזרחים?".
לוקסמבורג סירבה השנה להעניק ל-RT רישיון לשדר בשפה הגרמנית מהמדינה. ליטא ולטביה, שגובלות ברוסיה והיו בעבר חלק מברית המועצות, אסרו על פעילות RT בשטחן.