2 צפייה בגלריה
אביחי  מנדלבליט ובנימין נתניהו
אביחי  מנדלבליט ובנימין נתניהו
אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו
(צילום: מוטי קמחי, יואב דודקביץ')
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה בצהריים (יום ו') לראש הממשלה בנימין נתניהו למנות שר משפטים קבוע עד ליום חמישי. במועד זה תפקע כהונתו של בני גנץ כממלא מקום שר המשפטים.
מצב דברים בו מדינת ישראל תיוותר ללא שרים כאמור, ובכלל זאת ללא שר משפטים מכהן, וזאת למשך תקופה לא ידועה שיתכן כי תהיה ממושכת, הוא מצב חריג ביותר וחמור מבחינה משטרית. בתוך כך, סמכויות רבות המוקנות לשר המשפטים, בהן סמכויות חשובות ומשמעותיות, יוותרו ללא כל גורם אשר יוכל להפעילן", קבע היועמ"ש במכתב לראש הממשלה ולשר גנץ - הממלא את מקום שר המשפטים מאז פרישתו של אבי ניסנקורן.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
מכהן כממלא מקום עד יום חמישי
(צילום: יובל חן)
בתחילת החודש כבר התריע מנדלבליט כי במשרדים רבים עומדת לפקוע כהונתם של השרים המכהנים כממלאי מקום, וקרא למנות במקומם שרים במינוי קבע. מאז הסתיימה כהונתו של גנץ כממלא מקום שר התקשורת, ומחר תפקע כהונתו של יובל שטייניץ כממלא מקום השר למשאבי מים, ושל יואב גלנט כשר להשכלה גבוהה ומשלימה. ב-8 באפריל תסתיים הכהונה של איציק שמולי כשר לשוויון חברתי וב-12 באפריל תפוג הכהונה של חילי טרופר כשר המדע והטכנולוגיה.
עוד כתב מנדלבליט היום: "על מנת להימנע מהפגיעה החמורה באינטרסים ציבוריים משמעותיים וחיוניים, אשוב ואבקש כי תפעלו בהקדם לקידום כלל מינויי השרים האמורים לעיל, ובכלל זאת ואף ביתר שאת, למינוי שר משפטים, וזאת בטרם הגיעו של המועד לפקיעת כהונתו של ממלא מקום שר המשפטים הנוכחי. מצב שבו משרד המשפטים יוותר ללא שר מכהן יגרום לפגיעה קשה בעבודת המשרד ובתפקוד הממשלה, על כל הכרוך בכך. זאת, כאמור, בצד חשיבות איושם של תפקידי השרים הנוספים".
לאחר מכתבו של מנדלבליט פנה גנץ ללשכת ראש הממשלה ודרש להעלות את נושא מינוי שר המשפטים בישיבת הממשלה המתוכננת להתקיים ביום שני, אשר סדר יומה טרם נקבע. גנץ כתב: "לאי מינוי שר משפטים קבוע יהיו השלכות גם על ניהול ממשלת המעבר. אפעל בכל האמצעים כדי למנוע מנתניהו שנגוע בשיקולים זרים לפגוע באזרחי ישראל".