1 צפייה בגלריה
אמבולנס של צה"ל ליד טנקים ב רמת הגולן גבול סוריה
אמבולנס של צה"ל ליד טנקים ב רמת הגולן גבול סוריה
ארכיון
(צילום: AP)
צה"ל ירה הבוקר (יום שני) בסורי שהשליך מוקשים לקירבת ציר המערכת יחד עם שלושה חשודים נוספים בגבול במרכז רמת הגולן, ופינה אותו במצב קשה לבית החולים פוריה. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל. בצבא העריכו מיד שסוכל פיגוע, אף שרק בהמשך התברר כי החפצים החשודים שהושלכו היו מוקשים נגד-אדם.
האירוע התחיל כשתצפיתנית זיהתה דמויות חשודות שמתקרבות לגבול ולרצועת השטח שבינו לבין גדר המערכת, במרחב שמקביל ליישוב חיספין. היא הקפיצה כוחות לנקודה, ואלה חצו את גדר המערכת ואיגפו את החשודים, שהשליכו חפצים חשודים. הכוח ביצע נוהל מעצר חשוד לעבר אחד מהם, שבסופו ירה לעברו. החשוד הסורי, שלא היה חמוש, נפצע כאמור ופונה על-ידי החיילים לקבלת טיפול רפואי. שאר החשודים נמלטו.
מצה"ל נמסר כי "תצפיות צה"ל זיהו ארבעה חשודים משליכים חפצים בלתי מזוהים במרחב גדר הגבול עם סוריה לעבר שטח ישראל לפני זמן קצר. לוחמי צה"ל קפצו לנקודה, חצו את גדר הגבול וביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר פלג גופו התחתון של אחד החשודים. כתוצאה מהירי נפצע אחד החשודים שפונה באופן מוסק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים".
מבית החולים פוריה נמסר כי מצבו של החשוד הסורי קשה ולא-יציב, והוא הועבר לחדר הניתוח. הוא סובל מפציעה חודרת בבטנו.

נציין כי צה"ל הגביר בשנה האחרונה את הפטרולים הרגליים ומארבי הטנקים מעבר לגדר המערכת בגולן. הסיבה לכך היא ניסיונות הצבא הסורי לקבע מחדש את הגבול אחרי מלחמת האזרחים ו"לדרוש" שטחים שבמחלוקת, לצד ניסיונות חיזבאללה ומיליציות איראניות לתקוע יתד מול ישראל בגולן. מעת לעת נשלחים רועי צאן סורים בכסות תמימה כדי לבחון את פעולות צה"ל בגבול, ובשנים האחרונות אירעו כמה מקרים שבהם נשלחו גם מחבלים של כוח "קודס" האיראני להטמין מטעני חבלה בגבול.
לאחרונה לא היו התרעות ממוקדות לפיגוע בגבול סוריה, ולפי ההערכות החשודים הם בני המקום - כלומר סורים מהאזור, שהופעלו על-ידי גורמי טרור בדומה לתקריות דומות בעבר.