2 צפייה בגלריה
מנסור עבאס בטקס חניכת האצטדיון בנחף
מנסור עבאס בטקס חניכת האצטדיון בנחף
עבאס חותך את הסרט עם טרופר
(מתוך פייסבוק)
ביום שישי חגגה המועצה האזורית של הכפר הגדול נחף שבגליל אירוע מיוחד, בנוכחות פוליטיקאים בכירים: פתיחת מגרש הכדורגל החדש והמושקע של הכפר. היו שם עשרות משתתפים, קבוצות כדורגל ילדים, כיבוד ונאומים. סגן יו"ר הכנסת ויו"ר הוועדה לקידום הציבור הערבי, מנסור עבאס, קיבל תעודת הוקרה מיוחדת, וכך גם שר התרבות והספורט חילי טרופר. יש רק בעיה אחת, אומרים בנחף. המגרש החדש נפתח כבר לפני יותר משנה וחצי, והרבה משחקים כבר נערכו עליו מאז.
טרופר, עבאס וראש המועצה עבד אל-באסט קייס, שנחשב למקורבו של יו"ר רע"מ, גזרו סרט והעלו תמונה לרשתות – אבל המגרש נבנה בתקופת ממשלת נתניהו בכלל, מתקציבי המועצה. "זה סאלח שבתי", אמר אמש (שבת) גורם פוליטי, "פשוט העמידו שם הצגה שלמה כדי שמנסור עבאס יוכל לגזור סרט".
תושבת נחף אמרה כי "זה מגרש שמשחקים בו יותר משנה וחצי ועכשיו עושים לנו הצגה שקרית יחד עם מנסור עבאס. אנחנו רוצים לראות אותם חונכים פרויקטים חדשים ולא פרויקטים ישנים. חשבתי שבאים במטרה להקים דברים חדשים, אבל מתברר שהם באו בשביל להצטלם ולהפיץ את התמונות כאילו עשו משהו גדול. זה רק מראה עד כמה המועצה המקומית וח"כ עבאס מאכזבים". תושב אחר בנחף הוסיף: "רואים שהעניין כאן פוליטי. אני לא מבין איך ח"כ עבאס הסכים להשתתף בטקס כזה, למגרש שפעיל כמעט שנתיים. הכול יחסי ציבור. זה צעד מיותר. שיתביישו".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ומנסור עבאס
נפתלי בנט ומנסור עבאס
בנט ועבאס בכנסת. רצון לחזקו לנוכח הביקורת מצד הרשימה המשותפת
( צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אז מה בעצם קרה? לאחרונה אמר ראש הממשלה נפתלי בנט לשרים בממשלה שעליהם לוודא שעבאס "גוזר כל סרט" בפתיחת מתקני תשתית של הציבור הערבי, כדי לחזקו אל מול ביקורת נוקבת שמשמיעה כלפיו הרשימה המשותפת.
החשש אצל בנט ולפיד הוא מהיחלשות במעמדו של עבאס בתוככי רע"מ; בנט אמר לשרים לאחרונה שעבאס הוא "איש אמיץ" שקיבל "החלטה היסטורית" ולכן זו משימה משותפת לחזקו. הבעיה המרכזית, אמרו בקואליציה, היא שהתקציבים שרע"מ השיגה לא יחלחלו לפרויקטים שיסתיימו בשנתיים הקרובות, ו"הציבור צריך לראות תוצאות מיד". ייתכן שהתפיסה הזו קשורה לגזירת סרט למגרש חדש, שבעצם נפתח כמעט לפני שנתיים. עבאס נשאל אמש אם ידע שהאצטדיון נחנך פעמיים, וענה: "אין לי מושג, הוזמנתי ונעניתי להזמנה".
ראש המועצה קייס מסר בתגובה: "לאחר שסידרנו את המגרש כמו שצריך והכנו אותו מכל הבחינות עשינו טקס פתיחה. זאת לא שאלה למה הטקס התקיים עכשיו. ומה הקשר למנסור עבאס? יש דברים יותר חשובים שכדאי להתעסק בהם".
בהכנת הידיעה השתתף חסן שעלאן