6 צפייה בגלריה
חופי אשקלון
חופי אשקלון
השבוע - גל חום כבד. מתרחצים בחוף באשקלון
(צילום: בראל אפרים)
חשבתם שהיה חם בסוף השבוע? זה רק הולך ומחמיר: גל החום יתגבר היום (ראשון), תנאי שרב יתפתחו בהרים ובפנים הארץ, ברצועת החוף יהיה הביל ועומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו ברוב אזורי הארץ.
בכינרת ובאילת יגיעו הטמפרטורות עד 42 מעלות, בים המלח יהיה גרוע אף יותר – 44 מעלות, בתל אביב יהיו 33 מעלות עם 55% לחות, באשקלון 32 מעלות עם 60% לחות, בחיפה 33 מעלות עם 55% לחות. בבאר שבע תוכלו "ליהנות" מ-39 מעלות עם 15% לחות, ואילו בירושלים מ-34 מעלות עם 20% לחות.
6 צפייה בגלריה
חופי אשקלון
חופי אשקלון
שיא גל החום - לקראת אמצע השבוע
(צילום: בראל אפרים)
ליאור סודרי, חזאי חברת "מטאו-טק" הסביר כי "גל החום ילווה אותנו במהלך כל השבוע הקרוב. לקראת אמצע השבוע נחווה את שיא גל החום, עם עומסי חום כבדים עד קיצוניים ברוב חלקי הארץ. זה קורה כי אפיק עונתי מעל אזורנו נחלש, וגורם לרוחות צפון-מזרחיות להגיע מכיוון איראן במקום רוחות צפון-מערביות מאזור הים התיכון. מדובר בגל החום הכי משמעותי שהיה לנו עד עתה".
אז מה צפוי לנו? רמת הסבל מחר תהיה די דומה להיום. גם ביום שלישי לא יחול שינוי משמעותי בטמפרטורות. ביום רביעי נזכה ליישומו של אחד מחוקי מרפי: "אם חשבת שעכשיו הכי גרוע שיכול להיות, יש לנו הפתעה בשבילך", כשגל החום יתחזק עוד יותר וישררו עומסי חום כבדים עד קיצוניים ברוב הארץ.
6 צפייה בגלריה
חופי אשקלון
חופי אשקלון
"גל החום הכי משמעותי עד עתה"
(צילום: בראל אפרים)
6 צפייה בגלריה
חופי תל אביב
חופי תל אביב
מזג האוויר בסוף השבוע היה רק הקדימון. מתרחצים בחוף בת"א
(צילום: עמית שעל )
הבשורה הכי עגומה: מגמת החום בישראל היא תופעה שרק תלך ותגבר עם השנים. מחקרים הראו שאכן קיימת מגמה ברורה של עלייה בטמפרטורות. מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטה העברית הראה שהקיץ בישראל מתארך, ובמקביל יש יותר סופות מסוכנות בחורף. כן, העולם משתגע, וזה כנראה בגללנו.
אם אתם מרגישים שחם יותר מבעבר, זה נכון: הטמפרטורה הממוצעת בישראל עלתה בכ-1.4 מעלות מ-1950 ועד 2017. היא צפויה לעלות בעוד מעלה עד 2050. העלייה בולטת במיוחד בעונת הקיץ. לפי אחד התרחישים החמורים של השירות המטאורולוגי, הטמפרטורה הממוצעת בישראל צפויה לעלות בכארבע מעלות עד סוף המאה הנוכחית.
6 צפייה בגלריה
חופי תל אביב
חופי תל אביב
ביום רביעי - שיא גל החום
(צילום: עמית שעל )

לקראת גל החום: אזהרה מטיולי הליכה בשבוע וחצי הקרובים

בשל גל החום הצפוי בימים הקרובים, רשות הטבע והגנים קראה שלשום לציבור להימנע מיציאה לטיולים במסלולי ההליכה בשטח פתוח מיום ראשון הקרוב ולמשך עשרה ימים.
6 צפייה בגלריה
מבלים ונהנים בנחל הבניאס בצפון
מבלים ונהנים בנחל הבניאס בצפון
איסור מוחלט על הדלקת אש, למעט במקומות המאושרים בחניונים. מבלים ונהנים בנחל הבניאס בצפון
(צילום: מוטי קמחי)
ברשות ציינו כי ניתן לטייל באתרים שבהם משך הטיול קצר, המסלול מוצל וקיימות נקודות להתרעננות ומי שתייה. עוד נמסר כי בשל מזג האוויר תיתכן סגירת מסלולי טיול ואתרים נוספים.
ברשות הזכירו כי בשל סכנת שריפות חל איסור מוחלט להדליק אש בשמורות טבע וגנים לאומיים, למעט במקומות המאושרים בתחום חניוני המטיילים.
פורסם לראשונה: 23:52, 31.07.21