ישראל העבירה לשליח המיוחד של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, עמוס הוכשטיין, מסר שלפיו היא מעוניינת בהצלחת המהלך הדיפלומטי שלו - אם במקרה של כישלון, היא תהיה מחויבת לפעול צבאית להרחקת חיזבאללה מדרום לבנון.

2 צפייה בגלריה
לבנון השליח עמוס הוכשטיין ו שגרירת ארה"ב ב לבנון ביקור פתע פגישה עם יו"ר הפרלמנט נביה ברי
לבנון השליח עמוס הוכשטיין ו שגרירת ארה"ב ב לבנון ביקור פתע פגישה עם יו"ר הפרלמנט נביה ברי
עמוס הוכשטיין
(צילום: AFP)
ישראל הבהירה להוכשטיין, שביקר בארץ בימים האחרונים, כי ללא הרחקה של חיזבאללה מהגבול, תושבי הצפון יסרבו לשוב לבתיהם ובצדק - ולכן נדרש כאן פתרון מדיני או צבאי.
הוכשטיין נפגש בביקורו בישראל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, ראש המל"ל צחי הנגבי, השר רון דרמר, הרמטכ"ל הרצי הלוי והשר בני גנץ. לפני הגעתו לארץ התקיימו דיונים בישראל ותואמו בין כל האישים מסר אחיד, שאותו הציגו בפני הוכשטיין כל האישים שעמם הוא נפגש. הוכשטיין, מצידו, לא ביקש בביקור שלו דבר מלבד ללמוד את העמדה הישראלית. הוא גם לא המשיך מהארץ ללבנון, שבה יבקר ככל הנראה בעיתוי אחר.
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט בפגישה עם עמוס הוכשטיין
יואב גלנט בפגישה עם עמוס הוכשטיין
גלנט והרמטכ"ל בפגישה עם הוכשטיין
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
חרף המסר להוכשטיין, בישראל לא אופטימיים שהמהלך הדיפלומטי יצלח - אבל מעוניינים למצות אותו עד תום, גם כדי לקנות לגיטימציה אם יוחלט על פעולה צבאית בצפון. הוכשטיין ביקש מהישראלים לשדר שיש סיכוי לדיפלומטיה, תוך שהוא מדבר על מהלך דו-שלבי: הפסקת אש - ולאחר מכן מו"מ והבנות.
חרף הפסימיות בישראל, הוכשטיין אופטימי שאחרי המעבר לשלב השלישי ברצועת עזה - שיכלול מעבר לפשיטות ממוקדות - יהיה לחיזבאללה קל יותר לרדת מהעץ שעליו טיפס אחרי 7 באוקטובר. כעת, לאחר ששמע את העמדה הישראלית, הוא אמור לפנות ללבנונים - ולעדכן לאחר מכן בהתפתחויות.

במקביל להוכשטיין, הצרפתים ממשיכים ביוזמה שלהם ומקיימים שיחות עם ממשלת לבנון. שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל אף הגיע בשבת לביירות וקיים שיחות עם נציגי חיזבאללה וממשלת לבנון בניסיון למנוע הסלמה. לדבריו, שהופנו גם כאזהרה לישראל, במקרה של הסלמה "אף אחד לא ינצח. הערוצים הדיפלומטיים צריכים להיות פתוחים - מלחמה היא האפשרות הגרועה ביותר".
בינתיים, ישראל מסכמת יום קרב נוסף עם חיזבאללה, שבמהלכו הודיע ארגון הטרור על שישה מחבלים הרוגים משורותיו - ו-153 מפרוץ המלחמה. בין השאר, ארגון הטרור הלבנוני ירה מטח לעבר בסיס יב"א 506 וטען כי פגע ב"עיניים של המדינה" - לצד שיגורים רבים נוספים לעבר יישובי הצפון. צה"ל, מנגד, תקף לדבריו "נכסים משמעותיים" של הארגון, ובהם בסיס טילי קרקע-אוויר.