2 צפייה בגלריה
טקס ראש השנה תשפ״ד במטה הארצי בירושלים
טקס ראש השנה תשפ״ד במטה הארצי בירושלים
"לא מכיר מוכר בשוק של ארבעת המינים שמוציא קבלות". בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נשאל הבוקר (יום רביעי) בריאיון ב"כאן חדשות" על דוכן ארבעת המינים של ראש לשכתו חנמאל דורפמן, והודה כי קנה אצלו ולא קיבל ממנו קבלה. בן גביר, שצחק מהנושא, אמר כי דורפמן "דיווח על הכול" על אף שתועד מקבל תשלומים במזומן בלי למסור קבלה.
על הרגע בו נצפה דורפמן מוסר לכמה שניות את אקדחו לאזרח שהגיע לדוכן אמר בן גביר כי "הוא עשה טעות, התלהב כי התחילו לדבר איתו על השינויים שאנחנו עושים באגף כלי ירייה. הוא עובד קשה בנושא הזה ומכיר את המדיניות שלי ומיישם אותה - לשחרר יותר ויותר כלי נשק לאזרחים בישראל כדי שיוכלו להגן על עצמם".
2 צפייה בגלריה
עו"ד חנמאל דורפמן
עו"ד חנמאל דורפמן
מסר את נשקו ללקוח. דורפמן
על עניין הקבלות של דורפמן אמר בן גביר כי "אני לא מכיר מוכר בשוק הזה (של ארבעת המינים) שמוציא קבלות". לדבריו, "חנמאל קיבל אישור מנציבות המדינה, הוא דיווח לי מראש וקיבל אישור גם של יועמ"ש המשרד".
כשנשאל מדוע ראש לשכתו עוסק במכירת ארבעת המינים חרף הפשיעה והאלימות הגואה, כשרצח רודף רצח והפשע המאורגן מרים את ראשו, השיב בן גביר: "התקשורת בטרללת מרוב טנטרום על איתמר בן גביר. חנמאל עובד 20-19 שעות ביום, אחרי שהרוויח פי 3 במשרד עורכי דין פרטי".
בתחילת השבוע פורסם בעיתון "הארץ" כי בעת שהיה בסמוך לדוכן שהקים בשכונת פסגת זאב בירושלים, דורפמן נתן ללקוח מזדמן להחזיק באקדח שלו בניגוד לחוק. עוד נכתב כי דורפמן ניהל את הדוכן בשבוע שעבר, ונמנע מלספק קבלות ללקוחות, אלא אם הם דרשו זאת במפורש. דורפמן ביצע חלק מהמכירות, וקיבל את התשלום מהלקוחות גם במזומן וגם באשראי.
לפי הדיווח, אחד מהלקוחות שאל את דורפמן על נשקו, והוא בתגובה אמר בעת רגע מסירת הנשק כי "זה אקדח קטן. זה נשק ארגוני, הוא לא שלי". דורפמן אף נשאל לגבי שווי האקדח, והעריך אותו בכ-3,000 שקלים.