לא לוקח סיכונים? בליכוד טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל באופן לא רשמי להקים מפלגת ימין חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות. בראשות המפלגה מיועד לעמוד חיים ביבס, מקורבו של נתניהו המכהן כראש עיריית מודיעין ויו"ר מרכז השלטון המקומי.
גורמים במערכת הפוליטית המקורבים לליכוד סיפרו כי מאחורי היוזמה עומדת מטרה פוליטית ברורה: לאפשר באמצעות מפלגה נוספת, שלכאורה מבודלת מהליכוד, להגדיל את גוש הימין ולהבטיח כי בבחירות יהיו לנתניהו לפחות 61 ח"כים.
1 צפייה בגלריה
נתניהו וביבס
נתניהו וביבס
נתניהו וביבס
(צילום: חורחה נובימינסקי)
"נתניהו לא יכול לסמוך על כל גוש הימין ולא יכול להיות בטוח שיהיה לו גוש של 61 ח"כים", הסביר גורם בליכוד. "כבר שלוש מערכות בחירות שהוא לא הצליח לייצר גוש חוסם ולהקים ממשלת ימין נטו. לכן הוא פועל מאחורי הקלעים להקים מפלגת שטח שתקבל כמה מנדטים ותבטיח לו גוש של 61".
במערכת הפוליטית מספרים כי נתניהו מאמין שמהלך זה יאפשר למפלגה החדשה "לקלוט" מצביעים שהתאכזבו ממנו על רקע כשלי הטיפול בקורונה. "מפלגה כזו, שבראשה יעמוד איש ימין מוכר וחזק כמו חיים ביבס, תהיה כתובת למאוכזבי הליכוד בעיקר על רקע משבר הקורונה", הסבירו. "וכן תוכל לנגוס קולות של מצביעי ימין רך ומתון שהצביעו לכחול לבן. זוהי תוכנית לבלימת בריחת קולות למפלגות אחרות כמו ליאיר לפיד".
נתניהו שקל בעבר להקים "מפלגות קש" דומות בתוך הימין, אולם לאחר שלוש מערכות בחירות שבהן נכשל להשיג 61 מנדטים, מסתמן כי ברצונו הפעם להוציא זאת אל הפועל. בליכוד הכחישו רשמית את המהלך.
ביבס, הנחשב לאחד הפוליטיקאים החזקים בשלטון המקומי ומאנשי סודו של נתניהו, לא הכחיש כי הוא שוקל להתמודד לכנסת אך הבהיר: "אין כרגע בחירות על הפרק וסביר להניח שבסוף גם לא יהיו ולכן הסוגיה אינה רלוונטית. זה חוסר אחריות וטירוף מערכות להעלות על הדעת מערכת בחירות נוספת בקרוב. זו תהיה מעילה באמון הציבור". לדבריו, "אלו ספקולציות של פוליטיקאים לנוכח התעצמות השלטון המקומי".