דובר צה"ל מסר הערב (יום שבת) כי איסמעיל סראג', מפקד גדוד נוסיראת של חמאס, וסגנו אחמד והבה, חוסלו הלילה (בין שישי לשבת) בתקיפה אווירית. סראג' שימש בעברו כמפקד פלוגת נוחבה, וסגנו מונה לתפקיד לאחר שצה"ל ושב"כ חיסלו את קודמו בשבועות הראשונים ללחימה.
תיעוד מהחיסול
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
 תעודות הזהות של המחבל אחמד והבה
 תעודות הזהות של המחבל אחמד והבה
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
 תעודות הזהות של אסמעיל סראג'
 תעודות הזהות של אסמעיל סראג'
(צילום: דובר צה"ל )
הכותרת
איך קובעים מוות לנעדרים וחטופים מ-7 באוקטובר?
23:19
על פי הודעת צה"ל, הכוחות פעלו בהובלת פיקוד הדרום בהכוונת אגף המודיעין והשב"כ. דובר צה"ל הדגיש כי מתווי פשיטה משמעותיים יצאו ב-7 באוקטובר מגדוד נוסיראת לעבר יישובי העוטף - ולקיבוץ בארי בפרט - וכי במהלך הלחימה פעילי הגדוד עסקו בקידום מתווי ירי נ"ט וכלי טיס בלתי מאוישים לעבר כוחות צה"ל.
"סראג', מפקד גדוד נוסיראת בארגון הטרור חמאס, בעברו שימש כמפקד פלוגת נוחבה בחמאס וכפעיל ייצור אמצעי לחימה רקטיים", נמסר. "סגנו, אחמד והבה, מילא מגוון תפקידי שטח ומטה בארגון הטרור חמאס, כולל עיסוק בתוכנית האימונים של הארגון. לצד אלו עסק בקידום הוצאת פיגועים מרצועת עזה לשטח ישראל".
בסוף חודש אוקטובר הודיע דובר צה"ל על חיסולו של עבד אל-רחמאן, סגן גדוד נוסיראת הקודם, שכיהן בתפקיד בעת הפשיטה על בארי - ואף השתתף בה. גם אז פעלו הכוחות בהכוונה מודיעינית של שב"כ, ויחד עם אל-רחמאן חוסלו גם חליל מחג'ז, סגן מפקד גדוד שאטי, וחליל תתרי, סגן מפקד גדוד שיח רדואן.