1 צפייה בגלריה
מסכת פנים
מסכת פנים
ארכיון
(צילום: shutterstock)
גבר בן 30 ירה הלילה (בין שני לשלישי) למוות בקופאית בגלל ויכוח על עטיית מסכה בסופרמרקט "ביג ביר" שבעיר דקאטור בצפון ג'ורג'יה. הוא נפצע בחילופי אש עם מאבטח של הסופרמרקט, ונעצר כשניסה לזחול החוצה מהמקום. המאבטח נפצע גם הוא, וקופאית אחרת נפגעה באורח קל מכדור ששפשף אותה בחילופי האש.
השריף של מחוז דקאלב, מלודי מדוקס, אמרה במסיבת עיתונאים כי היא יודעת שהוויכוח נגע לעטיית מסכה - אך אינה מכירה את פרטיו המדויקים. לדבריה, "אני לא יודעת אם הם עטו מסכה או לא. לאנשים יש דעה משלהם לגבי עטיית המסכות, וזה מאוד רגיש בימים אלה".
כשהתפתח הוויכוח על המסכה היו בסופרמרקט אנשים רבים שהיו עדים לתקרית. היורה - ויקטור לי טאקר בן ה-30 - עזב כנראה את הסופרמרקט בכעס מבלי לקנות דבר, אך חזר מיד לאחר מכן וירה בקופאית. המאבטח ירה בו ופגע בו כמה פעמים, אך נפצע בעצמו משני קליעים שירה לעברו טאקר. מדוקס אמרה כי המאבטח, שבעברו שירת בעצמו במשטרת המחוז, לבש אפוד מגן. לדבריה, גם היורה וגם המאבטח נמצאים במצב יציב.
בתי עסק בג'ורג'יה רשאים לבקש מהלקוחות לעטות מסכה כדי למנוע הידבקות בקורונה, אך צווים שהוציא המושל בראיין קמפ אוסרים עליהם לדרוש זאת.
כפי שציינה מדוקס, הוויכוח בשאלת עטיית המסכות בארה"ב נחשב לעיתים לבוטה במיוחד, והגיע פעמים רבות לכדי אמירות קשות מצד מי שמאמינים שחובת המסכות שוללת את חירותם. בין היתר, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ נחשב למתנגד לחובת עטיית המסכות, ובמשך זמן רב אף התעקש שלא להיראות איתן בציבור. רק הלילה התנצלה חברת הקונגרס הרפובליקנית מרג'ורי טיילור גרין, שמכהנת מטעם המחוז ה-14 של ג'ורג'יה ונחשבת לתומכת בטראמפ ובתיאוריות קונספירציה, על שהשוותה את המסכות לטלאי הצהוב שגרמניה הנאצית חייבה את היהודים לעטות.