בממשל האמריקני בוושינגטון דוחקים בישראל להימנע מפגיעה באזרחים בלתי-מעורבים בתקיפות של צה"ל ברצועת עזה, אולם מתחת לפני השטח נמשכת האספקה של אמצעי לחימה במהלך הקרבות. "הנשק מועבר על בסיס כמעט יומי", אמרו במשרד ההגנה האמריקני.
לפי דיווח של רשת "בלומברג", הפנטגון מעביר את הסיוע הצבאי למלחמה בהתאם לבקשות שמגיעות מישראל. הזרמת אמצעי הלחימה לישראל מצטרפת לאספקה הקבועה של מיירטי כיפת ברזל ופצצות חכמות.
1 צפייה בגלריה
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
הכותרת
כאב של לוחמים: היחידות ביקשו קב"ן ביום הראשון למלחמה
25:36
במסמך מסוף החודש שעבר שכותרתו בקשות של "מנהיג ישראלי בכיר", צוין הפירוט של הנשק שאותו האמריקנים כבר העבירו או שיעבירו בהמשך לטובת חימוש צה"ל. לפי המסמך, מדובר בכ-2,000 טילים מונחי לייזר עבור מסוקי אפאצ'י ובכ-57 אלף פגזים בקוטר של 155 מ"מ.
עוד צוין במסמך כי לישראל מועברים 36 אלף פגזים בקוטר של 30 מ"מ, 1,800 פצצות חודרות בונקרים מדגם M-141 ולפחות 3,500 מכשירי ראיית לילה מתוך 5,000 שאותם ביקשו בירושלים. הרשימה גם כוללת רובי סער מדגם M4A1, פצצות מרגמה בקוטר 120 מ"מ ועשרות כלי רכב צבאיים. לפי הסיכום, ארה"ב העבירה גם 312 מיירטים ועוד שתי מערכות כיפת ברזל.
דובר בפנטגון סירב להתייחס לפרטים, אך משרד ההגנה האמריקני הצהיר כי הוא "ממנף כמה דרכים כדי להבטיח שלישראל יהיו האמצעים להגן על עצמה". מייקל איזנשטדט, מנהל תוכניות צבא וביטחון במכון וושינגטון למדיניות במזרח הקרוב, אמר: "נראה שהצבא הישראלי משתמש במסוקי האפאצ'י כדי לתמוך בחיילים במגע הקרקעי עם אנשי חמאס. ייתכן שהם גם משתמשים בטילים מונחי לייזר לסיכולים ממוקדים של מפקדים בכירים בחמאס כשניתנת האפשרות לכך".