3 צפייה בגלריה
מחלקת טיפול נמרץ קורונה ב בית חולים הדסה עין כרם ב ירושלים
מחלקת טיפול נמרץ קורונה ב בית חולים הדסה עין כרם ב ירושלים
מחלקת קורונה בבית החולים העמק בעפולה
(צילום : עמית שאבי )
324 ישראלים אובחנו אתמול (יום שבת) כחיוביים לקורונה - מספר המאובחנים היומי הנמוך ביותר מאז 10 ביולי. לשם השוואה, בשבת שעברה אובחנו 740 חיוביים לנגיף ולפני שבועיים 1,039. מקדם ההדבקה ירד מעט והוא עומד על 0.73.

על פי נתוני משרד הבריאות אתמול בוצעו כ-33,500 בדיקות קורונה ושיעור החיוביים עומד על 0.98%. מדובר בפעם הראשונה מאז 10 ביולי ששיעור החיוביים נמוך מ-1%. יש להדגיש כי מספר הבדיקות הנמוך נובע גם מירידה חדה בביקוש לבדיקות קורונה.
מספר חולי הקורונה שמצבם קשה עלה מעט, לעומת המספר במוצאי שבת, והוא עומד על 307. מהנתונים עולה גם כי 157 חולים שמצבם קשה – כלומר יותר ממחצית – מחוברים למכונות הנשמה. עוד עולה מהנתונים כי 76% מהחולים הקשים אינם מחוסנים בכלל. בקרב החולים הקשים, שטרם מלאו להם 60, שיעור הלא מחוסנים גבוה יותר ועומד על כמעט 89%.

בסך הכול ישנם כ-13 אלף חולים פעילים, 1,660 מהם מתגוררים בירושלים, 385 בתל אביב יפו, 364 בבאר שבע, 251 בפתח תקווה, 241 ברחובות, 238 בבני ברק ו-202 ברהט. בנוסף, בישראל נותרו שלושה יישובים אדומים בלבד: שבט אבו קורינאת, בית אל ועץ אפרים.
בסוף השבוע נפטרו חמישה חולי קורונה, אך המספר עלול לעלות, מכיוון שמשרד הבריאות מעדכן נתונים באיחור. מתחילת החודש נפטרו בישראל 251 חולי קורונה, 178 מהם ב-12 הימים הראשונים של החודש ו-73 מ-13 עד 24 באוקטובר.
3 צפייה בגלריה
שרון אלרעי פרייס
שרון אלרעי פרייס
ד"ר אלרעי פרייס. חשש מכניסת וריאנטים חדשים בנתב"ג
(צילום: נדב אבס, מוטי קמחי)
ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה הבוקר בדיון בוועדת החוקה של הכנסת כי "המגפה בהתכווצות, ולכן הצפי שלנו הוא שנראה ירידה מאלף מאומתים ליום לפחות. משרד הבריאות יחד עם משרדים אחרים בודקים מה אנחנו משאירים כרצועה בסיסית".
עם זאת, בכירת משרד הבריאות הביעה חשש מכניסת זנים חדשים של קורונה מחו"ל. לדבריה, "אנחנו מפחדים שיגיעו מחו"ל וריאנטים עוקפי חיסון. גורם הסיכון לעלייה בתחלואה זה אנשים שלא התחסנו וגם וריאנט שיגיע שהיעילות שלו לחיסון תהיה מופחתת".
3 צפייה בגלריה
מתחמי חיסון הפופ-אפ
מתחמי חיסון הפופ-אפ
מתקרבים לחיסון ילדים
(צילום: אוראל כהן)
בלילה שבין שישי לשבת פרסם מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) חוות דעת של מדענים מטעמו, שלפיה היתרונות שבמתן החיסון של פייזר לקורונה לילדים בני 11-5 עולים בבירור על הסיכונים של ילדים בקבוצת גיל זו להיפגע מתופעות לוואי כלשהן של החיסון. ה-FDA פרסם את חוות הדעת של המדענים כניתוח שלו לקראת הדיון שצפוי באישור החיסון לקבוצת גילים זו בשבוע הבא.
מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' חזי לוי, אמר כי אחרי אישור ה-FDA משרד הבריאות יבחן עם המומחים הישראלים אם בטוח לחסן ילדים, והוסיף כי אם אכן יתקבל האישור - "אני חושב שנכון לחסן". לדבריו, "אחוז ניכר מהמאומתים מדי יום הם ילדים בגילאים 11-5, והחיסון הוא פסיעה חשובה כדי למנוע ולהוריד את התחלואה גם בגיל הזה. למרות התחלואה הנמוכה, יש עלייה בתחלואת הילדים בזן הדלתא, ויש תופעות של סיבוכים ומחלה שנמשכת זמן רב יותר".
הוא התייחס גם לבית החולים ברזילי שאותו הוא מנהל, ואמר כי נותרה בו מחלקת קורונה אחת. "יש בה כרגע 14 חולים, שלושה מהם מונשמים", אמר. "המחלקות האחרות הוסבו חזרה לפנימיות שגם אותן אנחנו צריכים. יש לנו כמה חולי קורונה קשים, מרביתם לא מחוסנים. אני חווה בבית החולים את מה שכולנו חווים – ירידה במספר החולים הקשים וירידה במאומתים חדשים".