לשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט הודיעה כי אדם שנכח אתמול (יום שני) בטיסת ראש הממשלה מאיחוד האמירויות לישראל התגלה הבוקר כחולה מאומת לנגיף הקורונה.
"עם קבלת המידע, פנתה לשכת ראש הממשלה למשרד הבריאות לקבלת הנחיות מפורטות", נמסר. "בהתאם לנהלי משרד הבריאות ועל פי התכנון, כלל אנשי פמליית רה"מ, לרבות ראש הממשלה, שוהים כעת בבידוד ויבצעו מחר בדיקת PCR נוספת. ראש הממשלה וכלל באי הטיסה ינהגו בהתאם להנחיות ולכללים".
4 צפייה בגלריה
בנט ביציע המבודדים בכנסת, אמש לאחר חזרתו מאבו דאבי
בנט ביציע המבודדים בכנסת, אמש לאחר חזרתו מאבו דאבי
בנט ביציע המבודדים בכנסת, אמש לאחר חזרתו מאבו דאבי
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה עם השייח' מוחמד בן זאיד לקראת החזרה לארץ
ראש הממשלה עם השייח' מוחמד בן זאיד לקראת החזרה לארץ
בנט עם יורש העצר לקראת חזרתו לישראל
(צילום: חיים צח, לע"מ )
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט עם שר החוץ של איחוד האמירויות, שייח' עבדאללה בן זאיד
נפתלי בנט עם שר החוץ של איחוד האמירויות, שייח' עבדאללה בן זאיד
רה"מ עם שר החוץ של איחוד האמירויות
(צילום: חיים צח, לע"מ)
בנט שב אתמול מביקור בן יממה באיחוד האמירויות, במהלכו נפגש עם יורש העצר האמירתי מוחמד בן זאיד בארמונו הפרטי באבו דאבי במשך ארבע שעות. הוא התקבל כבר ביום ראשון בערב בנמל התעופה על-ידי אחיו הצעיר - שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד. בנט קיים עם שר החוץ פגישה קצרה, שבמהלכה בירך אותו לרגל ציון 50 שנה לייסוד המדינה ושוחח איתו גם על החשיבות שבמתינות דתית והקו הסובלני שמאפיין את איחוד האמירויות.
בפגישה בין בנט לבין יורש העצר, שנמשכה כאמור שעות - בהן שעתיים וחצי בארבע עיניים - אמר בן זאיד כי הוא מקווה שהביקור של בנט באיחוד האמירויות יקדם את שיתוף הפעולה לטובת שני העמים וכלל האזור, כך מדווחת סוכנות הידיעות הרשמית במדינה.
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ומוחמד בן זאיד
נפתלי בנט ומוחמד בן זאיד
דגלי ישראל והאמירויות מאחור. בנט ויורש העצר באבו דאבי
(צילום : AFP PHOTO / UAE's Ministry of Presidential Affairs)
במהלך הפגישה, הבהיר בן זאיד כי אופיה של איחוד האמירויות ביחסי החוץ שלה, עוד מאז נוסדה, התבסס על עקרונות של כבוד הדדי, חיים משותפים והפצת ערכי השלום שהם הדרך הטובה ביותר להגשמת שאיפות העמים. השניים סיכמו להמשיך לקדם את היחסים ושיתוף הפעולה בתחומים השונים. בפגישה נכחו גורמים בכירים באיחוד האמירויות, בהם היועץ לביטחון לאומי טחנון בן זאיד, סגן רה"מ מנסור בן זאיד ושר החוץ עבדאללה בן זאיד.
מלבד יורש העצר, ראש הממשלה פגש במסעו ההיסטורי לאמירויות גם את שר הטכנולוגיה ואת שרת התרבות של האמירויות. בריאיון לסוכנות הידיעות הרשמית של האמירויות אמר בנט כי הסכמי אברהם הניחו תשתית חדשה, עמוקה ויציבה ליחסים הדיפלומטיים, הכלכליים והתרבותיים באזור המבוססים על שיתוף פעולה. לדבריו, הממשלות בישראל ובאיחוד האמירויות פועלות לבניית שיתוף פעולה שישיג רווחה לעמי האזור.
"מבחינתי, זו המהות של השלום והמציאות החדשה באזור", אמר בנט בריאיון. "נפעל יחדיו להבטיח עתיד טוב יותר לילדינו. היחסים בין שתי המדינות התגבשו בכל התחומים ואני מרוצה מאוד מכך. היחסים שלנו עם איחוד האמירויות מקיפים כל תחום אפשרי, היקף הסחר ההדדי בין המדינות גדל בקצב אדיר תוך חודשים ספורים. המיזוג בינינו מאפשר הזדמנות כלכלית חסרת תקדים - לא רק עבורנו, אלא גם עבור מדינות נוספות, מה שמהווה מרכיב נוסף לחיזוק היציבות והשגשוג באזור".