שרת התחבורה מירי רגב הייתה אמורה לטוס בתחילת החודש הבא לארצות הברית, לפחות לפיח הודעת לשכתה מתחילת החודש, ובצל הכאוס התחבורתי היא החליטה דווקא להקדים את טיסתה - ותמריא לנסיעת עבודה ממושכת במיוחד ביום ראשון הקרוב.
רגב צפויה לנסוע לשם ב-24 באוגוסט ולחזור כמעט שבועיים אחרי - ב-4 בספטמבר. בין היתר מתוכננות לה פגישה עם מקבילה האמריקני ועם נציגי ענקיות התעופה דלתא ויונייטד. בביקור ישתתף צוות מצומצם מבכירי משרדה. זו לפחות הפעם ה-12 שהשרה רגב טסה לחו"ל מאז שפרצה המלחמה ב-7 באוקטובר 2023. בחודש שעבר אמרה רגב בריאיון ל"120 ואחת", הפודקאסט הפוליטי של ynet: "אם הייתי יכולה - הייתי נוסעת יותר".
רכבת ישראל הודיעה בצהריים (שלישי) כי החל ממחר ועד יום שלישי הבא תיסגר תחנת רכבת השלום בתל אביב, ותנועת הרכבות בתוך העיר תופסק. לפי ההודעה, לא יתאפשרו נסיעות בין צפון תל אביב לדרומה ברכבת, כך שרכבות מבאר שבע יגיעו עד תחנת לוד (הקו מאשקלון יגיע לתל אביב ההגנה), רכבות מירושלים ומודיעין יגיעו עד נתב"ג ורכבות מצפון יגיעו עד תחנת תל אביב סבידור מרכז.
בחברה ציינו כי מכוונים לחזרה מלאה לשגרה בעוד שבוע - ב-26 באוגוסט, יום שלישי. במקביל, למרות הכאוס התחבורתי, שרת התחבורה מירי רגב תטוס מחר לנסיעת עבודה בארה"ב למשך שבועיים, ובמהלכה היא צפויה להיפגש עם שר התחבורה האמריקני.
בהודעת הרכבת נאמר כי "על רקע השיבושים בתנועת הרכבות בשל תקלת החשמול, הוחלט לנצל את ההזדמנות ולשלב עבודות בטיחות חיוניות שתוכננו במקור לחודש ספטמבר. המהלך נועד למנוע פגיעה כפולה בציבור הנוסעים - גם עתה וגם בעוד מספר שבועות".
דיון באולפן ynet בנושא המשבר ברכבת
(צילום: מיקי שמידט)

דירקטוריון רכבת ישראל החליט אמש להקים ועדת בדיקה חיצונית שתבדוק את המחדל החמור שגרם בימים האחרונים לשיבושים קשים בפעילות שניים מהקווים המרכזיים. בראש הוועדה הבלתי-תלויה יעמוד יהודה בראון, מנכ"ל נת"ע לשעבר. ההחלטה התקבלה לאחר שוועדת הבדיקה הפנימית סיימה את הבדיקה הראשונית ממנה עולה כי הסיבה לכשל הייתה פגיעה של פלטה בתשתית החשמל.
"הדוח הראשוני מעלה שאלות רבות לבדיקה, בין היתר כשל בציות לנהלי הטענה וקשירה של מטען מסוג חדש ולא שגרתי, כשל שהחל באשדוד", נכתב. לכן, ציינו ברכבת, עולה צורך בהקמת ועדה חיצונית שתבדוק את הגורמים הישירים והעקיפים להתרחשות האירוע.
עוד צוין כי "רכבת משא שהסיעה מטען של פלטות שלא היו קשורות באופן מלא כנדרש בהוראות הטעינה גרמה לכשל. כנף הפלטה העליונה נפתחה בעיצומה של הנסיעה פגעה וקרעה את תשתית החשמל העילי פעמיים, בשני מוקדים שונים, תל אביב דרום ובכפר ויתקין. הפגיעה הייתה לאורך מספר קילומטרים בכל מוקד".
השרה רגב קיימה אתמול מסיבת עיתונאים לציון תחילת העבודות של מסילת הרכבת בין קריית שמונה לתל אביב, ובהתייחסות ראשונה לסוגיית השיבושים הקשים אמרה: "תקלה חמורה גרמה לשיבושים כבדים. הקמנו צוות בדיקה שעובד כרגע על כמה כיוונים. זה לא נעים, אבל הרכבת המשיכה לעבוד. תקלות קורות, צריך לבדוק איך זה קרה ולראות איך הדברים האלה לא קורים. איפה שנדרש להעמיד לדין אנשים - יעמדו לדין. איפה שנדרש לתקן - נתקן".
שרת התחבורה אמרה בתגובה לשאלת ynet כי חרף השיבושים הקשים, "אין כאן כאוס תחבורתי, הרכבת ממשיכה לעבוד. יש שתי תחנות שלא עובדות. הייתה תקלה חמורה ביותר, מיניתי צוות בדיקה, ראש הרכבת מול מנכ"ל המשרד פועלים כדי לבדוק מה גרם לתקלה. גורמי המקצוע בודקים מתוך מטרה לא למצוא את האשמים, אלא כדי שאירועים כאלה לא יקרו בעתיד".










