ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, קרא הבוקר (יום ב') לראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט. ״אני קורא לנתניהו, בטל את הפיטורים של יואב גלנט. מדינת ישראל לא יכולה בעת הזו, מול הסיכונים בכל הזירות להרשות לעצמה חילופי שר ביטחון", הוא אמר. ynet העביר בשידור ישיר את נאומו של לפיד.

לפיד תקף בחריפות את ממשלת נתניהו: ״מה שקרה ביממה האחרונה הוא טירוף, הוא אובדן עשתונות ואובדן דרך, הוא הוכחה לכך שהממשלה הזו איבדה את הבלמים. היא מסוכנת למדינת ישראל, היא מסכנת את בטחון ישראל. הבית שלנו בסכנה". בהמשך התייחס ראש האופוזיציה לפיטוריו של שר הביטחון, שקרא לעצור את החקיקה. "שר הביטחון גלנט פוטר מסיבה אחת בלבד - הוא אמר את האמת. הוא לא איים, הוא לא הציב אולטימטום, הוא הזהיר מפני קריסה של צבא העם בפני ממשלה שמנסה לפטר את המציאות".
ראש האופוזיציה אמר כי בתקופה כזו אסור לפטר שר ביטחון: "אני קורא לנתניהו, בטל את הפיטורים של יואב גלנט. מדינת ישראל לא יכולה בעת הזו, מול הסיכונים בכל הזירות להרשות לעצמה חילופי שר ביטחון".
על המצב במדינה, הוא אמר: "מעולם לא היינו קרובים יותר להתפרקות. הביטחון בסכנה, הכלכלה מתפרקת, יחסי החוץ בשפל של כל הזמנים, אנחנו לא יודעים מה להגיד לילדים שלנו על העתיד שלהם במדינה הזו. נלקחנו בשבי בידי חבורה קיצונית, חסרת מעצורים, שאין לה שום גבול. רוב מוחלט של אזרחי המדינה מרגישים בתקופה האחרונה, ועוד יותר מזה ביממה האחרונה, חרדה ומועקה, הם לא מצליחים להבין למה הממשלה מתעקשת להרוס כל מה שיקר לנו וקדוש לנו".
1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
לפיד בנאומו, הבוקר
(צילום: AP)
לפיד גם תקף את שותפיו של נתניהו לממשלה, שלדבריו לוקחים את המדינה למקומות מסוכנים. "מי שנבחר לראש הממשלה הוא נתניהו, לא יריב לוין. מי שנבחר להוביל זה הליכוד, לא שמחה רוטמן. מי שצריך להוביל את הבטחון הוא הקבינט, לא הטיקטוק של איתמר בן גביר", אמר ראש האופוזיציה. "כמעט מאוחר מדי, אבל עדיין לא מאוחר מדי. בליכוד יש מספיק אנשים הגונים שיכולים וצריכים לעצור את הטירוף. שרים וחברי כנסת בליכוד לא יכולים בעת הזו להסתפק בתדרוכים בעילום שם. מי שאוהב את המדינה שלו, לא שותק בזמן שהיא נהרסת".
הוא קרא להידברות בנושאי החקיקה. "בחייה של מדינה יש רגעים נדירים שבהם הממשלה צריכה להחליט: האם היא פה כדי לבנות או כדי להרוס? האם היא פה כדי לחבר את העם או לפלג אותו. זה רגע כזה. אני קורא לממשלת ישראל, לליכוד, להתעשת, לעצור את החקיקה, ולבוא לדבר איתנו", אמר לפיד. "אנחנו לא חייבים להתרסק. אנחנו לא חייבים להתפרק. יש פתרונות. אני קורא לקואליציה, בואו נלך לבית הנשיא, נתחיל דיאלוג לאומי שבסופו תהיה לנו חוקה המבוססת על מגילת העצמאות, ומדינה שבה כולנו חיים יחד באהבה ובכבוד הדדי".