יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית לשעבר, ננסי פלוסי, אמרה בריאיון לרשת CNN כי היא סבורה שכמה מההפגנות שהתקיימו בארה"ב בדרישה להפסקת אש ברצועת עזה "עשויות להיות קשורות לרוסיה".
2 צפייה בגלריה
הפגנה פרו פלסטינית בניויורק
הפגנה פרו פלסטינית בניויורק
הפגנה פרו פלסטינית בניו-יורק
(צילום: Charly TRIBALLEAU / AFP)
פלוסי קראה ל-FBI לחקור את המימון שקיבלו ההפגנות, והבהירה כי "חלק מהמפגינים האלה הם ספונטניים, אורגניים וכנים. אחרים לדעתי קשורים לרוסיה. מבחינתם, לקרוא להפסקת אש זה המסר של פוטין. אל תטעו, זה קשור ישירות למה שהוא היה רוצה לראות".
מאז ה-7 באוקטובר ארצות הברית והעיר ניו יורק בפרט הפכו לזירה על הקרב התודעתי, כשהפגנות בעד ונגד ישראל כובשות את הרחובות מדי שבוע. ברחבי הקמפוסים בארה"ב ארגוני סטודנטים פלסטינים ויהודים אנטי-ציוניים לוקחים את ההובלה ומארגנים אירועים ועצרות שבהם קוראים תדירות להשמדת ישראל עם אמירות מעוררות מחלוקת כמו "מהנהר לים". כמה מהקמפוסים ברחבי המדינה אף אסרו על פעילות שני ארגונים מובילים, "סטודנטים למען צדק לפלסטין" ו"הקול היהודי לשלום".
2 צפייה בגלריה
ננסי פלוסי יו"ר בית הנבחרים המפלגה הדמוקרטית פורשת מה הנהגה
ננסי פלוסי יו"ר בית הנבחרים המפלגה הדמוקרטית פורשת מה הנהגה
ננסי פלוסי. קראה לחקור מהיכן מגיע המימון להפגנות
(צילום: AP)
עוד לפני האמירה של פלוסי, דו"ח של הבית הלבן מיום שישי האחרון תקף את רוסיה ואת הנשיא ולדימיר פוטין על שימוש באנטישמיות כדי "להכפיש, לפלג ולהחליש את יריביהם הנראים מבית ומחוץ". הדו"ח יוצא דופן בחריפותו, שהפיצה מחלקת המדינה האמריקאית, מעיד על כך ששירותי הביון של הקרמלין מממנים ודוחפים ישירות פעילות אנטישמית ואנטי-ישראלית ברחבי העולם, כמו גם תוכן אנטי-ציוני באינטרנט "בניסיון להצדיק את הפלישה המלאה והבלתי מוצדקת לאוקראינה, להציג את המדינה ותומכיה כנאצים, לעשות דמוניזציה לזהות היהודית של נשיא אוקראינה, ולתקוף את היהודים כ'הנאצים הגרועים ביותר'".
לפי הדו״ח, הקרמלין מתבסס על "היסטוריה ארוכה ומכוערת של ניצול אנטישמיות, עוד מימי הזיוף הידוע לשמצה של שירות הביטחון הצארי ל'פרוטוקולים של זקני ציון'. לאחר מכן הרחיבה ברית המועצות את הטקטיקות הללו על ידי הפצת שקרים אנטישמיים כדי לבסס שליטה טוטליטרית".
בהודעת הבית הלבן נמסר כי ארצות הברית "מגנה את הניסיונות ההיסטוריים הללו לנשק אנטישמיות במטרה להפיץ תעמולה ודיסאינפורמציה ברחבי העולם כדי לקדם את האג'נדה המרושעת של הקרמלין, שירותי הביון ושופרי המודיעין שלו".