גורם ביטחוני רם דרג אמר בצהריים (יום ג') ל-ynet כי המצרים פנו וביקשו הפסקת אש, ונענו בתשובה: אל תדברו איתנו עכשיו, אנחנו גובים מחיר ומחזקים את ההרתעה. ההבנה בצמרת המדינית היא שהמצרים, כמו גם הקהילה הבינלאומית, יאפשרו חופש פעולה ישראלי עד תחילת עיד אל פיטר - כנראה בלילה שבין רביעי לחמישי. לפי הגורם, ישראל תלויה בתוצאות שיביא צה"ל. "אנחנו רוצים שהצבא יגביר את העוצמה של התקיפות", אמר הגורם.

2 צפייה בגלריה
הבוקר אחרי תקיפה בעזה
הבוקר אחרי תקיפה בעזה
הבוקר אחרי תקיפה בעזה
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
רה"מ נתניהו מקיים התייעצויות ביטחוניות עם בכירי מערכת הביטחון בשל ההסלמה
רה"מ נתניהו מקיים התייעצויות ביטחוניות עם בכירי מערכת הביטחון בשל ההסלמה
נתניהו ובכירי מערכת הביטחון, אמש
( צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
דברים אלה מתכתבים עם דבריו של חבר בכיר בקבינט שאמר ל-ynet כי "מכת הפתיחה של צה״ל הייתה צריכה להיות עוצמתית פי עשרה ממה שראינו. את המחיר נשלם בכל מצב אז למה לא הגיבו בצורה שתסביר שזה התג מחיר של הירי לירושלים? לצערי גם עכשיו ההיגיון הוא של הכלה״.
הגורם המדיני הבהיר כי הקבינט הסמיך את צה״ל לפעולה רחבה הכוללת גם סיכולים ממוקדים, פגיעה בתשתיות, מחסני אמל"ח וכמעט כל יעד אפשרי מלבד פעולה קרקעית מבלי לחזור אליו לאישור. "אין להם כמעט מגבלות", אמר הבכיר.
יצוין כי בניגוד לטענות דובר צה"ל אמש, הדרג המדיני לא בלם את התגובה של צה"ל מיד לאחר ירי 36 הרקטות בליל שישי לפני כשבועיים וחצי - מכיוון שהקבינט התכנס ביום שני שלאחר מכן, ולצה״ל היה חופש פעולה לתקוף בין שישי לשבת. כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות", גם בשב"כ מתחו ביקורת על התגובה החלשה צה"ל. בדיון ביום שני אכן ביקש כוכבי להגיב בעוצמה, אבל לא באמת הייתה סיבה לכך כי היקף הירי פחת. ובנוסף כפי שמתברר כעת, שר הביטחון גנץ הממונה עליו התנגד למהלך.