משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד הודיע בצהריים (יום ה') כי הוציא להורג 24 בני אדם שהורשעו בגרימת שריפות יער שהשתוללו במדינה בסוף הקיץ של השנה שעברה. בהודעה הרשמית בעניין, שהובאה בסוכנות הידיעות הסורית הממלכתית סאנ"א, נמסר כי 24 ה"פושעים", כפי שהוגדרו, הוצאו להורג אתמול. עוד 11 בני אדם שהיו מעורבים לכאורה במעשים נשלחו למאסר עולם.
2 צפייה בגלריה
בשאר אסד נשיא סוריה פרויקט העשור
בשאר אסד נשיא סוריה פרויקט העשור
נשיא סוריה אסד. הבטיח: "נעזור בשיקום"
(צילום: AP)
לפי הודעתה של סוריה, המוּצאים להורג הואשמו בביצוע "פעולות טרור" משום שהציתו שריפות באמצעות חומרים דליקים. "הם גרמו למותם של אנשים והרסו תשתיות של המדינה ורכוש ציבורי", נכתב בהודעה. הוצאות להורג על-ידי המשטר הן דבר שכיח בסוריה, אבל הוצאה להורג של קבוצה גדולה כל כך של נידונים למוות היא אירוע חריג אפילו במונחים שלה.
גל השריפות הקטלני פקד את סוריה – ואת לבנון השכנה – באוקטובר אשתקד. במהלך השריפות הכריז עליהן הרודן אסד כאסון לאומי. השריפות גרמו לשלושה הרוגים, הרסו יבולים ואילצו כ-25 אלף בני אדם לעזוב את בתיהם. אחד האזורים שנפגעו קשה מכול הוא מחוז לטקייה, שם עשרות נזקקו לטיפול רפואי.
2 צפייה בגלריה
חגיגות תומכי אסד בסוריה
חגיגות תומכי אסד בסוריה
חוגגים את ניצחון הרודן בבחירות השנה. אסד: "אסון הומניטרי"
(צילום: AP)
כשהכריז על אסון לאומי הבטיח אסד לסייע לתושבי האזורים שנפגעו, במיוחד לחקלאים שאיבדו את גידוליהם. "זהו אסון הומניטרי, כלכלי וסביבתי", אמר אז. "המדינה תישא בנטל הגדול ביותר ותציע סיוע", הבטיח. שריפות פגעו אז גם בבניאס ובטרטוס.