סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס נדבקה בקורונה, אבל לפי שעה לא פיתחה תסמינים של הנגיף. כך הודיע אמש (יום ג') הבית הלבן. הדוברת של האריס, קירסטן אלן, מסרה כי סגנית הנשיא לא הייתה בימים האחרונים במגע קרוב עם הנשיא ג'ו ביידן או רעייתו ג'יל בשל לוחות הזמנים שלהם, ולפיכך אין סכנה שביידן נדבק ממנה. היא אמנם ביקרה אתמול בבית הלבן, אבל הספיקה לגלות שהיא נשאית של הנגיף לפני פגישה עם ביידן – ועזבה את המקום.
6 צפייה בגלריה
קמלה האריס
קמלה האריס
סגנית הנשיא האריס. תשוב לבית הלבן רק אחרי בדיקה שלילית
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
אווירת חג. ביידן והאריס מחובקים
אווירת חג. ביידן והאריס מחובקים
חיבוק עם הנשיא. האריס לא קיימה מגע פיזי הדוק עם ביידן בימים האחרונים
(צילום: Getty images)
האריס נכנסה לבידוד, והיא תשוב לבית הלבן רק אחרי שתיבדק שוב ותקבל תשובה שלילית. בינתיים, אחרי התייעצות עם רופאיה, קיבלה האריס מרשם לתרופה האנטי-ויראלית Plaxovid, והחלה ליטול אותה.
אף שככלל ניכרת ירידה במספר הנדבקים בקורונה בארה"ב, בשבועות האחרונים נרשמה עלייה בשיעורי ההדבקה בכמה אזורים בה, שבהם התפשט וריאנט האומיקרון BA.2, המידבק במיוחד. כמה וכמה נדבקים התגלו בתקופה זו גם בצמרת הבית הלבן. בסביבתה של האריס נמנו עם הנדבקים בן זוגה דאג אמהוף וקצין התקשורת שלה ג'מאל סימונס. נדבקות אחרות בתקופה האחרונה היו דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי וסגניתה. עוד נדבקו יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי (שמתוקף תפקידה היא השלישית בתור לקבל את תפקיד הנשיא במקרה שנבצר מהנשיא ומסגנו למלא אותו), שר המשפטים מאריק גרלנד ושרת המסחר ג'ינה ריימונדו.
6 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ו קמלה האריס בחדר המצב ב בית הלבן בזמן מבצע ל חיסול מנהיג שאעש ב סוריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ו קמלה האריס בחדר המצב ב בית הלבן בזמן מבצע ל חיסול מנהיג שאעש ב סוריה
האריס לצד ביידן בישיבה בבית הלבן. המצב בסקרים מחייב אותם להגביר את המגע הפיזי עם אמריקנים, לפעמים גם בלי מסכות
6 צפייה בגלריה
סגנית הנשיא ובעלה היהודי דאג אמהוף
סגנית הנשיא ובעלה היהודי דאג אמהוף
האריס ובעלה היהודי דאג אמהוף. גם הוא בנדבקים
(צילום: AP)
אתמול הודיעו גם הסנאטורים הדמוקרטיים רון וויידן וכריס מרפי כי נדבקו בקורונה, ועוזר דמוקרטי בכיר בסנאט האמריקני אמר שבשל היעדרותם ייתכן שיידחו הצבעות בסנאט על כמה מועמדים דמוקרטים שביידן הציג לתפקידים בממשל ושיש התנגדות עזה מצד הרפובליקנים למינוים. בסנאט, נזכיר, שורר כיום שוויון 50-50 בין הרפובליקנים לדמוקרטים, ולפיכך לעתים קרובות למדי נדרשת התגייסות דמוקרטית מלאה כדי להעביר מהלכי חקיקה. במקרה של שוויון שמורה לסגנית הנשיא האריס מתוקף תפקידה אפשרות לשמש כקול המכריע ולתת לדמוקרטים את הניצחון, אבל כעת משנדבקה היא אינה יכולה להגיע ולממש את הזכות הזו, ולכן קיום הצבעה יהיה כרוך מבחינת הדמוקרטים בסיכון גבוה להפסד.
בכירים בממשל האמריקני כבר אמרו לאחרונה כי המגע התכוף של הנשיא ביידן עם יועצים ותומכים עלול לחשוף אותו להידבקות בקורונה, אפשרות מעוררת דאגה בהתחשב בגילו המתקדם של הנשיא, 79. עם זאת, הבית הלבן רוצה מאוד להעביר מסר של התנהלות כבימי שגרה, כעת כשרבים מהאמריקנים חוזרים לעבודה מהמשרד ומקיימים שוב קשרים קרובים מבחינה פיזית עם חברים ובני משפחה.
6 צפייה בגלריה
ננסי פלוסי
ננסי פלוסי
ננסי פלוסי, השלישית בתור לנשיאות במקרה של מצב חירום. גם היא נדבקה
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי
דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי
דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי. נגיף בצמרת
(צילום: Getty Images )
ביידן והאריס שניהם קיבלו את כל מנות החיסון הנדרשות נגד קורונה, כולל שתי מנות דחף. בשבועות האחרונים הם נצפו באים במגע ללא מסכות עם אורחים בבית הלבן, בכלל זה באירוע בהשתתפות הנשיא לשעבר ברק אובמה ו-200 אורחים.
בממשל ביידן ובמפלגה הדמוקרטית נערכים בימים אלה לבחירות אמצע הכהונה שייערכו בנובמבר, ושבהן עלולים הדמוקרטים להפסיד את השליטה הן בסנאט והן בבית הנבחרים. לפי הסקר העדכני ביותר של מכון "איפסוס" ושל סוכנות הידיעות רויטרס, 51% מהאמריקנים אינם מרוצים מתפקודו של ביידן, כשברקע האינפלציה הגבוהה והפלישה של רוסיה לאוקראינה. על רקע זה מוצאים עצמם ביידן, האריס ובכירי ממשל אחרים נאלצים לנסוע יותר ולפקוד אירועים רבים יותר בהשתתפות אנשים רבים ללא מסכות.