המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בגרמניה הודיעה אתמול (שבת) שלפחות תשע נשים סוממו בסם אונס במהלך מסיבה של המפלגה בברלין. גם קנצלר גרמניה אולף שולץ הגיע לאירוע ברביעי, שהיה למוזמנים בלבד. הפרשה נחשפה בעיתון הברלינאי "טגס-שפיגל".
קטיה מאסט, חברת פרלמנט של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, קראה לכל הנשים המעורבות להגיש תלונה במשטרה. במפלגה לא שוללים אפשרות שמספר הנשים שסוממו גבוה יותר. המפלגה שלחה מייל לכל המוזמנים למסיבה וגינתה את "המעשה המפלצתי, שעליו דיווחנו מיד למשטרה".
2 צפייה בגלריה
בחירות גרמניה מועמד הסוציאל דמוקרטים SPD אולף שולץ אחרי פרסום המדגמים
בחירות גרמניה מועמד הסוציאל דמוקרטים SPD אולף שולץ אחרי פרסום המדגמים
אולף שולץ בליל הבחירות, אחרי פרסום המדגמים
(צילום: EPA)
כאלף איש השתתפו במסיבת הקיץ המסורתית של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, לקראת פגרת הקיץ של הפרלמנט הגרמני. מלבד שולץ הגיעו לאירוע מחוקקים רבים. "זה היה אירוע פנימי, אפשר להיכנס אליו רק עם הזמנה", אמרה המחוקקת מאסט. "יש הרבה חוסר ודאות, המשטרה חוקרת".
משטרת ברלין מסרה שהיא חוקרת טענות לגרימת חבלות, אחרי שצעירה בת 21 הגישה תלונה בעקבות "מסיבת קיץ של מפלגה". היא סבלה מסחרחורת וחשה ברע במשך כמה שעות מתחילת המסיבה, ולמחרת לא הצליחה לזכור את מה שאירע אמש ופונתה לבית החולים. היא עברה בדיקות, כולל בדיקת דם. המשטרה ציינה שהצעירה אכלה ושתתה במסיבה – אך לא צרכה אלכוהול.
לארס קלינגבייל, שיחד עם שולץ עומד בראש המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, הגיב בזעזוע לדיווחים על מסיבת הקיץ של המפלגה. "מכעיס אותי שדבר כזה יכול לקרות באירוע של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית", אמר קלינגבייל. הוא הוסיף שהוא מקווה שהאשמים ייתפסו וייחקרו. כרגע לא ידוע למשטרת ברלין או למפלגה הסוציאל-דמוקרטית על נשים שסוממו במסיבה ונאנסו.
2 צפייה בגלריה
במפלגה של שולץ גינו: "מעשה מפלצתי"
במפלגה של שולץ גינו: "מעשה מפלצתי"
במפלגה של שולץ גינו: "מעשה מפלצתי"
(צילום: gettyimages)
ברוב המקרים מוחדרים סמי האונס בחשאי למשקאות של הקורבנות. הם גורמים לבלבול, טשטוש וערפול הכרה באופן כזה שמונע מהקורבנות להתגונן מפני האנס.
ב-2021 דיווחה משטרת ברלין על 22 מקרים שבהם השתמשו האנסים בסמי אונס. מספר המקרים בפועל גבוה בהרבה: רוב הנאנסות לא מסוגלות לשחזר במדויק את רצף האירועים בזמן שהיו תחת השפעת הסם, ואחרות בוחרות שלא להתלונן ולהגיע לחקירה. כמו כן, אשתקד מועדוני לילה ומקומות בילוי רבים בברלין היו סגורים בגלל הגבלות הקורונה.
פורסם לראשונה: 22:30, 09.07.22