תעלומת משלוח הקוקאין הענק מצרפת: המשטרה חוקרת מי עומד מאחורי משלוח ענק של 11 ק"ג קוקאין טהור, בשווי קמעונאי של עשרות מיליוני שקלים, שאותו ניסו להבריח מצרפת לישראל. בן 32 מקריית טבעון, שבמזוודתו נמצאו הסמים, נעצר בחשד לייבוא הסם לישראל. גורם המעורב בטיפול בתיק הסביר שמ-11 ק"ג קוקאין טהור ניתן להפיק יותר מ-30 ק"ג קוקאין בשווי של עשרות מיליוני שקלים.
לפני כמה ימים הגיע בן ה-32 לנתב"ג, ועורר את חשדם של אנשי הביטחון בנמל התעופה. הוא עוכב לבדיקה, ובחיפוש באחת המזוודות שלו התגלה חומר החשוד כסם. החשוד נעצר והועבר לחקירת חוקרי היחידה המרכזית של המחוז הצפוני, והסם נשלח לבדיקה במעבדות המטה הארצי. זמן קצר לאחר מכן נמצא שמדובר בכמות ענקית של 11 ק"ג קוקאין טהור - והחשוד הובא להארכת מעצר בבית המשפט השלום בנצרת.
החוקר יורי סטטניקוב מימ"ר צפון ביקש בדיון להאריך את מעצרו של החשוד ב-12 ימים נוספים, אך בית המשפט האריך את המעצר בחמישה ימים בלבד. עו"ד תומר נוה, שמייצג את החשוד, העלה טענות לגבי מצבו הנפשי של החשוד - והוא נשלח להסתכלות.
גורם משטרתי הסביר שהחקירה מתמקדת לא רק בחשוד שנעצר: "מדובר בתיק ענק, החקירה בראשיתה. המטרה להגיע לעוד חשודים שהיו מעורבים בהברחה הזו".
עו''ד תומר נווה, מייצג את המאיים על דר'שרון אלרועי פרייסעו''ד תומר נוה
עו"ד תומר נוה, מסר כי החשוד הוא "בחור נורמטיבי, נכה שעבר כמה ניסיונות התאבדות בעקבות שירותו הצבאי, איבד ראייה באחת מעיניו ומוכר למערכת הפסיכיאטרית". לדברי נוה, החשוד אמר שהתיק נמסר לו בצרפת והוא התבקש להעביר את החומר לארץ. "אין לו מושג מי מסר לו את התיק", אמר. "אנו שוקדים על איסוף הממצאים הרפואיים מהתיק הרפואי שלו, שיאוששו את הטענה שלנו שאינו כשיר לעמוד לדין".
אימו של החשוד אמרה ל-ynet: "בני לא מאוזן נפשית, הוא מוכר כנכה בשיעור של 100% על-ידי הביטוח הלאומי. הוא לא מבין מה הוא עושה. לא ידעתי בכלל שהוא בצרפת, הוא סיפר לנו שהוא יורד לטיול בדרום. ממה שאני יודעת הוא בכלל לא מסוגל לקנות כרטיסי טיסה ובתי מלון וגם אין לו כסף לזה".