שופטת במינסוטה גזרה אתמול (יום ו') שנתיים מאסר על קימברלי פוטר, שוטרת לשעבר שהורשעה בהריגתו של הצעיר השחור דונטה רייט. פוטר בת ה-49, ששירתה 26 שנים במשטרה, ניסתה לעצור את רייט - והשתמשה בטעות באקדח הרגיל שלה, במקום בטייזר. רייט היה בן 20 במותו.

2 צפייה בגלריה
ארה"ב מינסוטה ה שוטרת קימברלי קים פוטר הורשעה בהריגת הצעיר השחור דונטה רייט
ארה"ב מינסוטה ה שוטרת קימברלי קים פוטר הורשעה בהריגת הצעיר השחור דונטה רייט
קימברלי פוטר. הביעה חרטה ופרשה מהמשטרה
(צילום: AFP/Hennepin County Sheriff's Office)
רייט נהרג ב-11 באפריל בעיר ברוקלין סיטי במינסוטה. השוטרים דרשו ממנו לעצור את רכבו בשולי הכביש, בגלל עבירת תנועה שביצע. לאחר שרייט עצר את רכבו ויצא ממנו גילו השוטרים שיש נגדו צו מעצר. כשהשוטרים ניסו לאזוק אותו בין הצדדים התפתח מאבק, ורייט חזר לרכבו.
בתיעוד שפרסמה משטרת ברוקלין סנטר, מהמצלמה שהייתה על גופה של השוטרת פוטר, היא נשמעת צועקת "טייזר! טייזר!" במהלך המאבק בין השוטרים לרייט. אחרי שכדור אחד נורה רייט נמלט מהמקום כשהוא פצוע. "הולי שיט, יריתי בו", אמרה השוטרת בתיעוד שפורסם. רייט הפצוע המשיך לנסוע – עד שמת בכביש. מותו של רייט הוביל לגל מחאות ומהומות בברוקלין סנטר.
2 צפייה בגלריה
חצי חצי קימברלי (קים) פוטר שוטרת ב ברוקלין סנטר ש ירתה למוות ב דונטה רייט
חצי חצי קימברלי (קים) פוטר שוטרת ב ברוקלין סנטר ש ירתה למוות ב דונטה רייט
בן 20 במותו. ההרוג דונטה רייט
(צילום: AFP)
פוטר, שפרשה מהמשטרה אחרי הטרגדיה, הביעה חרטה במהלך המשפט. התביעה קיבלה את הטענה שפוטר התבלבלה, ושלא הייתה לה כוונה להרוג את רייט. עם זאת טענה התביעה שפוטר הייתה שוטרת מנוסה ולכן לא ניתן להצדיק את הטעות שלה. בחודש דצמבר פוטר הורשעה בהריגה מדרגה שנייה. התביעה דרשה לגזור עליה שבע שנות מאסר - אך השופטת הסתפקה בשנתיים.
סניגוריה של פוטר טענו שהתנגדותו של רייט למעצר הובילה לסיטואציה מסוכנת - ולכן השימוש בכוח היה מוצדק. הם הכירו בכך שפוטר עשתה טעות, אך אמרו שהמעשים לא היו פליליים מכיוון שהיא חשבה שהיא השתמשה בטייזר שלה – ולא הייתה מודעת לכך שהיא שולפת אקדח רגיל.
השופטת רג'ינה צ'ו אמרה שבמשך הקריירה שלה בבית המשפט, שנמשכת כבר 20 שנה, "זה אחד התיקים הכי עצובים שהיו לי: בצד אחד בחור צעיר שנהרג, ובצד השני שוטרת ותיקה ומוערכת ששירתה 26 שנה במשטרה, ועושה טעות טראגית ויורה באקדח שלה – במקום בטייזר. אני מבינה שיהיו כאלה שלא יסכימו עם גזר הדין שלי. אין שאלה על כך שגברת פוטר מתחרטת מאוד".

"השוטרת פוטר עשתה טעות שהסתיימה בטרגדיה. היא מעולם לא התכוונה לפגוע באיש", אמרה צ'ו בדמעות כשהודיעה על גזר הדין. במהלך המשפט אמרה פוטר לאמו של רייט: "אני מבינה מה זה אהבה של אמא ומצטערת ששברתי לך את הלב". הוריו של רייט הביעו זעם על עונשה של פוטר.
"קים פוטר רצחה את הבן שלי, והיום מערכת המשפט רצחה אותו שוב" אמרה האם קייטי רייט. האב, ארבורי רייט, מחה על העונש שנגזר על השוטרת הלבנה שהרגה את בנו: "אני מרגיש מרומה. אני מרגיש פגוע, אני עצבני מאוד. אני יוצא מבית המשפט בתחושה שאנשים צוחקים עלינו".