3 צפייה בגלריה
זירת האסון
זירת האסון
זירת האסון
(צילום: רויטרס)
משאית מטען שבה נדחסו מהגרים ממרכז אמריקה התהפכה והתרסקה אל תוך גשר בכביש מהיר במקסיקו הלילה (בין חמישי לשישי). כתוצאה מכך נהרגו 53 בני אדם ו-54 נפצעו. כך דיווחו הרשויות במדינה.
התאונה הקטלנית התרחשה בכביש מהיר המוביל אל העיר טוסטלה גוטיירס, בירת מדינת המחוז צ'יאפס שבדרום מקסיקו. בתמונות מהזירה נראו ההרוגים והפצועים שרועים על הכביש ובתוך המשאית. בהמשך סידרו צוותי חילוץ את הגופות בשורות של שקי פלסטיק לבנים.
3 צפייה בגלריה
פצועים בזירת האסון
פצועים בזירת האסון
משאיות שמובילות מהגרים רבים הן תופעה נפוצה במקסיקו. פצועים בזירת האסון
(צילום: AP)
ההרוגים הם ככל הנראה מהגרים ממרכז אמריקה, אך ארץ מוצאם עדיין לא ידועה. הרשויות במקסיקו מסרו כי כמה מהניצולים הם מגואטמלה השכנה.
מחקירה ראשונית עולה כי המהירות שבה נסעה המשאית והמשקל הכבד של עשרות בני האדם שהצטופפו בה גרמו לה להתהפך, ולפגוע בבסיס המתכת של גשר הולכי רגל. ייתכן שעיקול הדרך סמוך למקום התאונה תרם להתהפכות.
משאיות שמובילות מספר כה גדול של אנשים במסגרת מבצעים להברחת מהגרים בדרום מקסיקו הן תופעה נפוצה. אנשי כוחות החירום שהגיעו לזירה סיפרו כי מהגרים נוספים שהיו במשאית נמלטו אחרי התאונה מחשש שייתפסו בידי אנשי רשויות ההגירה. פרמדיק סיפר כי כמה מאלו שנמלטו היו מדממים או חבולים, אך בכל זאת ברחו בצליעה.
3 צפייה בגלריה
גופות ההרוגים
גופות ההרוגים
הנוסעים שילמו החל מ-2,500 דולר. גופות ההרוגים
(צילום: EPA)
המשאית היא מדגם המשמש בדרך כלל להובלת מוצרי מזון. מכולת המטען שלה התבקעה מעוצמת הפגיעה. לא ברור אם הנהג שרד.
מהגרים ששרדו סיפרו כי עלו למשאית סמוך לגבול גואטמלה, ושילמו 2,500 עד 3,500 דולר עבור נסיעה עד למדינת המחוז פואבלה שבמרכז מקסיקו. משם אמורה הייתה משאית נוספת לקחת אותם לגבול ארצות הברית.
מהגרים המעורבים בתאונות קשות מורשים לעתים קרובות להישאר במקסיקו לפחות זמנית מפני שהם נחשבים קורבנות לפשע ועדים. רשויות ההגירה של מקסיקו כבר הודיעו על מתן אשרת שהייה הומניטרית לניצולי תאונת המשאית. עוד נמסר כי ממשלת מקסיקו תסייע בזיהוי ההרוגים ובכיסוי הוצאות ההלוויה ופיצויים למשפחות.