3 צפייה בגלריה
סבטלנה גנזדילוב
סבטלנה גנזדילוב
גנזדילוב
(צילום: AP)
בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (חמישי) את אלופת ישראל לשעבר באתלטיקה סבטלנה גנזדילוב (51) בניהול רשת של בתי בושת. היא הורשעה בעבירת סרסרות שהביאה לידי זנות ובעוד שורה ארוכה של עבירות.
גנזדילוב, תושבת רמת גן, ייצגה בעבר את ישראל בשלוש אליפויות עולם ובשתי אליפויות אירופה. היא עדיין מחזיקה בשיא הישראלי בקרב שבע והייתה בעבר אלופת ישראל גם בריצת 100 מטר משוכות ובקפיצה לרוחק. בעבר הייתה גם מאמנת.
על פי כתב האישום שהוגש ביוני 2020 על ידי עורכי הדין אלעד דיין וענבר גולדשטוף מפרקליטות מחוז תל אביב, גנזדילוב ניהלה במשך חמש שנים רשת בתי בושת בדירות שונות ברחבי גוש דן והשרון, שם העסיקה נשים מהארץ ומחו"ל במתן שירותי מין. לפי האישום, היא קשרה קשר עם גורמים מחוץ לישראל כדי לגרום לנשים לעזוב את מדינתן לשם עיסוק בזנות ובשנים 2020-2019 הובאו לישראל ארבע נשים לצורך זה.
3 צפייה בגלריה
סבטלנה גנזדילוב בעת דיון בבית המשפט
סבטלנה גנזדילוב בעת דיון בבית המשפט
גנזדילוב בבית המשפט, ב-2020
(צילום: יריב כץ)
בגין כל אישה שהגיעה ארצה ועסקה בזנות, העבירה גנזדילוב עמלה בסך אלף דולר למתווכים בחו"ל. היא העסיקה את הנשים במשמרות ארוכות של 12 שעות ברציפות, מדי יום, במשך שישה ימים בשבוע במתן שירותי מין, תוך שהיא לוקחת לעצמה חלק נכבד מדמי האתנן שהרוויחו הנשים.
הנשים היו גובות מכל לקוח 250 שקלים, מהם העבירו 150 שקלים לגנזדילוב. לעיתים, כאשר קיבלו הנשים "טיפים" מלקוחות מרוצים, דרשה גנזדילוב את חלקה, שהיה לרוב גדול מחלקן של הנשים.
השופטים הרשיעו את גנזדילוב בשבעה אישומים שונים: הבאת אדם לידי עיסוק בזנות, פרסום שירותי זנות של בגיר, פרסום של הצעה לעיסוק בזנות, גרימה לעזיבת המדינה לשם זנות ועבירת מרמה והלבנת הון, שכן לא דיווחה על הכנסות של יותר מארבעה מיליון שקלים.
גנזדילוב כפרה באישומים נגדה וטענה כי בשום שלב לא שידלה את הנשים לעבוד באותן דירות, מעולם לא פנתה אליהן, לא גייסה אותן, לא גרמה להן לעזוב את מדינתן ובטח לא לשם עיסוק בזנות. עוד טענה שלא ידעה מה נעשה בחדרי חדרים ושהנשים ניצלו את תמימותה כדי לספק שירותי מין בתוך אותם חדרים. היא טענה שלא ידעה על כך בזמן אמת וכשנודע לה על כך עצרה זאת באופן מוחלט ומיידי.
3 צפייה בגלריה
אחת הדירות שבהן התנהלה הרשת של סבטלנה גנזדילוב
אחת הדירות שבהן התנהלה הרשת של סבטלנה גנזדילוב
אחד הבתים שמהם פעלה הרשת
(צילום: יריב כץ)
השופט מרדכי לוי קבע כי "עדויותיהן של המעסות ושל הפקידות היו מהימנות בעיניי". הוא דחה את טענותיה של גנזדילוב וקבע כי "הוכח מעבר לספק סביר כי על פי החלטתה של הנאשמת, דמי האתנן ששילם כל לקוח, בסך 250 שקלים חולקו כך שרק 100 שקלים קיבלה המעסה ואילו 150 שקלים קיבלה הנאשמת. גם מודעותה של הנאשמת לשירותי הזנות שניתנו בדירות הוכחה מעבר לספק סביר".
עוד קבע השופט כי "חומר הראיות שהובא על ידי המאשימה מלא כרימון וכולל ראיות למכביר ומסוגים שונים המפלילות את הנאשמת – הן עדויות מהימנות של מספר רב של מעסות ושל פקידות שעבדו אצל הנאשמת בעסק שניהלה בדירות, למתן שירותי עיסוי אירוטי הכולל הבאת הלקוחות לפורקן מיני, כשהנאשמת גרמה לארבע מהמעסות לעזוב את מדינתן לשם העסקתן אצלה במתן שירותי זנות, והן עדויות מהימנות של עדים נוספים מטעם המאשימה וראיות של לקוחות אחדים וזאת לצד אמירות מפלילות שאמרה הנאשמת עצמה לחלק מהעדים".
סנגורה של גנזדילוב, שמשון וייס מהסנגוריה הציבורית, מסר: "ביקשנו שהות על מנת ללמוד את האמור בהכרעת הדין. מדובר במי שהייתה אלופת ישראל באתלטיקה. נכנסנו לתיק בשלבים מאוחרים בהם ניסינו להילחם על חפותה ולהציל את כבודה. היינו תקווה שבית המשפט יקבל את טענותיה בחלק הארי של כתב האישום. בימים אלו נלמד את הכרעת הדין ונערך לקראת הטיעונים לעונש, מתוך תקווה שבית המשפט יגלה אמפתיה למי שנתונה במעצר קשה מנשוא במשך כשלוש שנים, ישים קץ לסבלה ויתחשב במצבה ובזכויותיה בעבר".