משטרת אוסטרליה הודיעה היום (ב') על חקירה מחודשת של שני פיגועים נגד הקהילה היהודית שהיו בדצמבר 1982. המשטרה הציעה פרס של מיליון דולר אוסטרלי (680,000 דולר אמריקני) תמורת מידע שיוביל להרשעה פלילית של מעורבים בשני הפיגועים.
בצהרי ה-23 בדצמבר 1982 התפוצץ מטען חבלה מחוץ לקונסוליה הישראלית בסידני, וכמה בני אדם נפצעו. כעבור כמה שעות התפוצצה מכונית תופת שחנתה ב"מועדון הכוח", מתנ"ס של הקהילה היהודית בבונדי שבפרברי סידני. ההערכה הייתה שהפיצוץ נועד למוטט את הבניין, שאירח באותה העת מאות ספורטאים יהודים. בפיצוץ המכונית לא היו נפגעים.
2 צפייה בגלריה
אוסטרליה מחדשת חקירת פיגועים בקהילה היהודית ב 1982
אוסטרליה מחדשת חקירת פיגועים בקהילה היהודית ב 1982
מכונית שחנתה ב"מועדון הכוח" התפוצצה
משטרת אוסטרליה הגדירה את הפיגועים כ"טרור בינלאומי" שנגרם כתוצאה מ"לאומנות פלסטינית". גבר הואשם ב-1983 במעורבות בפיגועים, אך התיק נגדו נסגר כעבור זמן קצר, לפני תחילת המשפט. אוסטרליה הגדירה את הפרשה כ"חקירת הטרור הלא-מפוענחת הראשונה" בתולדות המדינה.
ב-2011 חוקרים אוסטרלים חידשו את חקירתם של שני הפיגועים נגד הקהילה היהודית, ושנה לאחר מכן הוצע פרס של 100,000 דולר אוסטרלי עבור מידע שיסייע בחקירה. מפקד היחידה ללוחמה בטרור במשטרת ניו סאות' וויילס, מרק וולטון, אמר שהמשטרה במדינת המחוז עדיין מחפשת שלושה אנשים – שני גברים ואישה – שלהערכתה מעורבים בפיגועים.
2 צפייה בגלריה
אוסטרליה מחדשת חקירת פיגועים בקהילה היהודית ב 1982
אוסטרליה מחדשת חקירת פיגועים בקהילה היהודית ב 1982
המשטרה עדיין מחפשת שלושה מעורבים
בהתייחסות לגובה הפרס הכספי הנוכחי אמר וולטון: "פרסים הם כלי חשוב באסטרטגיות רבות של חקירה, במיוחד כשאנחנו יודעים שיש חוסר רצון, או פחד, למסור מידע למשטרה. המתקפות האלה נשארו בלבן ובראשן של הקהילות היהודיות, הישראליות והאוסטרליות, ואין ספק שהחוקרים לא שכחו אותן לעולם".
דארן ברק, ראש הקהילה היהודית בניו סאות' וויילס, אמר שהקהילה עדיין מקווה שמישהו ימסור למשטרה מידע שיסייע בחקירת הפיגועים. "במשך עשרות שנים הקהילה שלנו חיפשה תשובות למתקפת הטרור הנפשעת הזאת שהייתה על אדמתנו, נגד אוסטרלים חפים מפשע".