בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (יום ב') באופן חריג לפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 4000 ולמחוק מכתב האישום את הביטויים נתניהו ומשפחתו - ולהתייחס לנתניהו בלבד.
לעיון בהחלטת בית המשפט לחצו כאן
3 צפייה בגלריה
נתניהו באולם בית המשפט
נתניהו באולם בית המשפט
נתניהו באולם בית המשפט
(צילום: AFP)
"יש לעשות הפרדה בכתב האישום בין נאשם 1 לבין בני משפחתו, שאינם נאשמים" נכתב, "הן בפירוט הדרישות המיוחסות לכל אחד מהם, והן בפירוט ה'מתן' שניתן, על-פי הנטען, לכל אחד מהם.
"ככל שטענת המאשימה, בסעיפים השונים של כתב האישום, היא כי דרישות של בני המשפחה וקבלת טובות הנאה על ידיהם נעשו בידיעת הנאשם - עליה לציין זאת במפורש בכתב האישום".
כמו כן, הורה בית המשפט לפרקליטות לפרט את טובות ההנאה שהתקבלו לכאורה במסגרת היחסים בין הזוג אלוביץ' לנתניהו ומשפחתו ולמחוק ביטויים "כלליים".
3 צפייה בגלריה
שאול ואיריס אלוביץ'
שאול ואיריס אלוביץ'
שאול ואיריס אלוביץ'
(צילום: אוראל כהן)
"על המאשימה למסור פירוט של טובות ההנאה שעל-פי הנטען ניתנו ונלקחו כשוחד ופירוט הזמנים, ככל שהללו ידועים. כמו כן, יש לפרט - ככל שהדבר ידוע למאשימה - באמצעות מי פעלו הצדדים".
עוד נכתב, כי "בתוך כך, אין מקום להכללות והיעדר פירוט תחת ביטויים כ'בין היתר'; 'לרבות'; 'דרישות משמעותיות; 'פרשות שונות'; 'עובדים אחרים' ללא פירוט; 'גורמים שונים' ללא פירוט, 'גורמים מטעמו' ללא פירוט, וכיו"ב", כתבו השופטים.
בית המשפט הורה עוד להפריד בין המעשים המיוחסים לשאול אלוביץ', לבין רעייתו, איריס. בנוסף, השופטים קיבלו את טענות פרקליטיהם של נתניהו ואלוביץ', והורו למחוק מכתב האישום את הנספח הכולל את חילופי המסרונים בנוגע לבקשות משפחת נתניהו לגבי הסיקור באתר "וואלה!", מאחר שלדבריהם מדובר ב"ראיות שמקומן אינו בכתב האישום".
על הפרקליטות להגיש את כתב האישום המתוקן עד 30 בדצמבר. בנוסף, המועד להגשת המענה לכתב האישום, שאמור היה להיות מוגש עד 4 בינואר, נדחה ל-8 בינואר. כמו כן, הדיון בנושא - שאליו הנאשמים מחויבים להתייצב - יתקיים ב-13 בינואר. שלב ההוכחות אמור להתחיל בפברואר 2021.
3 צפייה בגלריה
שאול אלוביץ ועו"ד מיכל רוזן עוזר, ליאת בן ארי וז'ק חן בבית המשפט
שאול אלוביץ ועו"ד מיכל רוזן עוזר, ליאת בן ארי וז'ק חן בבית המשפט
שאול אלוביץ' ועורכי הדין מיכל רוזן עוזר, ליאת בן ארי וז'ק חן
בפרקליטות מסרו בתגובה כי "בית המשפט דחה את בקשת רה"מ נתניהו לביטול כתב האישום שהוגש נגדו בשל פגמים שנפלו בהליכים הנוגעים לחסינות הדיונית, וקבע כי זכויותיו של הנאשם לא נפגעו בדרך כלשהי בהליך. על פי ההחלטה, משבחר הנאשם לוותר על בקשתו לחסינות, אין כל מקום להשיב כעת את הגלגל לאחור ולבטל את כתב האישום. כמו כן, בית המשפט קבע כי לא נפל פגם בניסוח האישום השלישי (1000). לעניין האישום הראשון, בית המשפט הורה לתקן מספר תיקונים בכתב האישום, והם ייעשו על פי החלטת בית המשפט. מועד הדיון במענה לכתב האישום נותר על כנו".
מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "בית המשפט קבע היום כי בכתב האישום חסרים פרטים 'מהותיים ורלוונטיים להגנתם של הנאשמים'. בית המשפט הורה לפרקליטות להפריד בין ראש הממשלה לבין בני משפחתו, ולציין בפירוט מהן הבקשות המיוחסות לכל אחד מהם ומה 'ניתן' לכל אחד מהם. בסך הכול הורה בית המשפט לפרקליטות לתקן עשרות סעיפים בכתב האישום.
"ההחלטה קובעת כי לפרקליטות לא היה מה לטעון נגד ראש הממשלה נתניהו, אז טענו נגדו טענות כלליות ואמורפיות - בלי ראיות, בלי עובדות ובלי נתונים - כדי לייצר מראית עין של כתב אישום. בית המשפט פוצץ היום את הבלון הזה וקבע: 'אין מקום להכללות ולהיעדר פירוט'. שוב הוכח שלא חיפשו עבירה, אלא המציאו עבירה כדי להביא את ראשו של ראש הממשלה".