ח"כ שרן השכל (המחנה הממלכתי) הגיעה היום לאולפן ynet כדי להתייחס לסערה שהתעוררה סביבה אתמול (שלישי), לאחר שנדרשה לרדת מדוכן הנואמים במליאת הכנסת, אליו עלתה עם בתה התינוקת. "המטרה שלי היא לנרמל אימהות. ככל שזה נראה יותר נורמלי, ככה זה מקדם נשים אחרות במדינת ישראל", ציינה השכל, ודרשה: "צריך לשנות את התקנון".
עם זאת, השכל הסבירה כי תקנון הכנסת לא מונע באופן מפורש להעלות ילדים לדוכן, אלא "מדבר על נושא הצגת אביזרים ומצגות". לדבריה, "יש המון החרגות מהתקנון, וגם פה לדעתי היה ראוי". יש לציין כי לפי התקנון, חבר כנסת לא יכול להיות על דוכן המליאה עם עוד מישהו שאינו ח"כ - אבל כאמור אין בתקנון התייחסות לילדים.
2 צפייה בגלריה
 שרן השכל ובתה
 שרן השכל ובתה
"ככל שזה נראה יותר נורמלי, ככה זה מקדם נשים אחרות". ח"כ השכל עם בתה התינוקת במליאת הכנסת
(צילום: ערוץ הכנסת)
2 צפייה בגלריה
היסטוריה במרוקו- יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בביקור במרוקו
היסטוריה במרוקו- יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בביקור במרוקו
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. השכל התנצלה בפניו: "לא היה מודע למה שקורה"
(צילום: Jaouad ACIM © ACIMCOM)
היא ניצלה את ההזדמנות כדי להתנצל בפני יו"ר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד), אותו האשימה אתמול שהיה אחראי לירידתה מהדוכן, וציינה כי הוא "לא היה מודע לכל מה שקורה בתוך המליאה". עם זאת, את היו"ר התורן באותה עת, ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס), היא לא ניקתה מאחריות: "בסוף זה היה תלוי בו ובשיקול דעתו, לצערי הוא לא ראה את זה לנכון".
השכל, אמא לשלוש בנות קטנות, סיפרה על מאחורי הקלעים של התקרית מאתמול: דחו את הצעת החוק שלי לסוף סדר היום, והילדה הייתה כבר רעבה ועייפה. ניסיתי שלוש פעמים לשים אותה בעגלה והיא פשוט צרחה, אז הבנתי שהדבר היחידי שירגיע אותה זה המנשא, אנחנו מכירים את זה. אמרתי שאני פשוט אעלה 60 שניות, אומר משהו ממש קטן ונלך להצבעה". לדבריה, "כמו כל אמא במדינת ישראל , לפעמים יש תאקלים, ימי שלישי לפעמים נגמרים באופן אחר ממה שתכננו".

היא שיתפה בתחושות שעלו בה לאחר המקרה, ואמרה כי "הכאב וההשפלה הם לא רק שלי, זו סיטואציה שבה מיליוני אמהות במדינת ישראל עומדות יום יום, שמכריחים אותן לבחור בין קריירה לבין הורות. הלב שלך נקרע, כשאת בעבודה את עם ייסורי מצפון על הילדים, וכשאת עם הילדים את עם ייסורי מצפון על הילדים.
"אנחנו בכנסת אמורים להוות מודל לחיקוי שיסתכלו עלינו ואולי ניתן איזשהי דוגמה אישית. כל המטרה שלי היא להראות לנשים ולבוסים שאפשר. בהמון פרלמנטים נשים מניקות לפעמים גם תוך כדי נאום ודיבור והכול".

אתמול במליאה, הסבירה ח"כ השכל ליו"ר התורן בוסו שניסתה "לשים את הילדה בעגלה וזה לא עבד. אם הייתי יכולה לסיים את הנאום, זה לא ארוך וזה היה כבר מאחורינו". ח"כ בוסו אמר לה שהוא כבר היה יורד מהדוכן. "היועצת המשפטית אומרת שאי אפשר, את יודעת שאני כבול לכללים והם ברורים".
ח"כ השכל מחתה על ההחלטה, ואמרה: "אתה לא יכול למנוע מחברת כנסת להציג את החוק שלה. בסוף הילדים הם חלק מאיתנו. אין מה לעשות, יש גם אמהות שבסוף הן גם עובדות והן גם אמהות וצריך לאפשר להן , אפשר לעשות את ההחרגה".
"חברת הכנסת השכל נשמח שתרדי מהדוכן אנחנו רוצים לכבד את הבת שלך", סיכם בוסו. "אנחנו מנהלים דיון לא נעים ובוודאי זה לא אישי. אז אין מה לעשות יציג את ההצעה ח"כ ואטורי".