1 צפייה בגלריה
הרכב שנגנב
הרכב שנגנב
הרכב שנגנב
(צילום: דוברות המשטרה)
תושבת אום אל-פחם בת 22, אם לשני ילדים קטנים, נעצרה בסוף השבוע האחרון בחשד שגנבה מכונית בצפון הארץ וניסתה להעביר אותו לשטחים. בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרה עד מחר. במשטרה בודקים אם הצעירה הייתה מעורבת במקרים נוספים של גניבת מכוניות.
בשבת בצהריים התקבלה במשטרה התרעה מחברת איתורן על גניבת רכב חדש מסוג יונדאי מעין מודע שבעמק המעיינות. במקביל, בעל הרכב התלונן שרכבו נגנב בזמן שבילה בנחל. חוקרי משטרת בית שאן התחקו אחר מסלול הרכב הגנוב, שחצה את קו התפר בדרכו לבקעת הירדן.
מפקדת תחנת בית שאן סנ"צ רונה מורד סיפרה כי "הרכב הצליח לעבור את מחסום בזק, שהוא קו התפר בין שטחי מחוז צפון למחוז ש"י, והמשיך בנסיעה דרומה לכיוון יריחו. שוטרי מחוז ש"י הצליחו לעצור את הרכב בסמוך ליישוב פקעות, לאחר שהקימו מחסום בעקבות דיווח של שוטרי בית שאן. ברכב הם מצאו נהגת צעירה בת 22, שהייתה לבד. בתחקור הראשוני היא סיפרה שהיא בדרך לג'נין ושנדרשה על ידי חשודים אחרים להוביל את הרכב לג'נין ולשמור עליו".
לפי המשטרה, בחקירתה קשרה את עצמה החשודה לעבירה, אך טענה שלא ידעה שהרכב גנוב. "אנחנו מעריכים שמדובר בכנופיה של גנבי רכב מקצועיים שבחרו להשתמש בצעירה כדי להעביר את הרכבים. הכנופיות האלה נוהגות להגיע לחניונים גדולים, מגרשי חניה של רכבת ואתרי בילוי כדי לגנוב מהם רכבים, ואנחנו מנסים להגיע לשאר השותפים שלה לגניבה. ההערכה שלנו היא שהרכב היה אמור להגיע לשטחים ולהימכר באלפי שקלים", סיכמה סנ"צ מורד.
סנ"צ רונה מורדסנ"צ רונה מורדצילום: שרון צור
עו"ד דניאל דרוביצקיעו"ד דניאל דרוביצקיצילום: נתי ליבובץ'
מהמשטרה נמסר כי "הצעירה סיפרה לנו שהיא מתביישת במה שמייחסים לה ובעיקר מול הילדים שלה. היא סיפרה שהיא חוששת שהילדים שלה יהיו מושפלים מהאופן שבו היא נעצרה, משפחתה קיבלה מידע על מעצרה".
עו"ד דניאל דרוביצקי, שמייצג את החשודה, מסר כי "הלקוחה שלי כופרת בכל החשדות, מכחישה כל קשר לגניבות רכבים. מדובר באישה נורמטיבית לחלוטין, אם צעירה לשני ילדים בני ארבע וחמש. אני סמוך ובטוח שהדברים יתבהרו וכל היתר יימסר בבית המשפט. האישה מובטלת כרגע, מעצרה הוארך עד מחר, אין שום קשר בין החשדות נגדה לבין המסד הראייתי הקיים, אין לי ספק שהיא תשתחרר בימים הקרובים לביתה ותוכל לשוב לילדיה".