3 צפייה בגלריה
מתחם בידוק קורונה בבנימינה
מתחם בידוק קורונה בבנימינה
מתחם בידוק קורונה בבנימינה
(צילום: גיל נחושתן)
ברקע המשך העלייה בנתוני התחלואה בנגיף הקורונה, מתכנס הערב (יום ג') קבינט הקורונה כדי לדון באפשרויות שונות להחמרת ההגבלות. ראש הממשלה נפתלי בנט מוביל קו שלפיו אם קצב ההתחסנות במנה השלישית יהיה מהיר מספיק, ישראל לא תגיע לסף אי הספיקה של בתי החולים. במקרה שלא, הממשלה תנקוט צעדים רחבים יותר שכוללים הגבלות חמורות יותר.
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט מלווה את אמו להתחסן בפעם השלישית
נפתלי בנט מלווה את אמו להתחסן בפעם השלישית
בנט לצד אמו שקיבלה את מנת החיסון השלישית
(צילום: אלעד גרשגורן)
שר הביטחון בני גנץ אמר בדיון: "צריך לתגבר את מחלקות הקורונה בבתי החולים לאור התפוסה הצפויה. יש להכין את הציבור לאופציה של סגר בספטמבר, שהוא חודש שהפגיעה הכלכלית בו תהיה מינימלית. במקביל יש להאיץ את מאמץ החיסונים כדי לנסות למנוע את הסגר. מערכת הביטחון נרתמת למאמצים ומתגברת כוחות. את התו הירוק והסגול צריך להחזיר כבר עכשיו ולצמצם מגעים".
שרת הפנים איילת שקד אף הציעה ללכת על צעד של סגר מוקדם יותר: "אם לא נצליח לחסן מיליון איש בתוך שבוע, יש ללכת אז לסגר ולא להמתין לספטמבר".
שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן האשימה את מתנגדי החיסונים: "אני בעד 100% חיים לצד הקורונה, בעד 100% מלחמה על הכלכלה והעסקים ואפס סבלנות למי שלא מתחסן ולא נוהג בערבות הדדית.
"הגענו למצב הזה בגלל הלא מחוסנים, זו עמדת כל המומחים שכעת לא רק מסכנים את עצמם אלא גם את מי שהתחסן. מבחינתי צריך לחזור באופן מיידי לתו הירוק הקודם במסגרתו מי שבר-חיסון ולא מחוסן - לא נכנס. רק ככה נתגבר על מה שמספרים פה - שמיליון איש כולל הנוער לא מתחסנים. תו סגול, ירוק, שמח, לא באמת עובד. יש בעיה קשה, הציבור עייף. זה לא דומה לגלים הקודמים".
3 צפייה בגלריה
 אורית פרקש הכהן
 אורית פרקש הכהן
"תו סגול, ירוק, שמח, לא באמת עובד". פרקש הכהן
(צילום: לע"מ)
מוקדם יותר היום חתם שר הביטחון על צו לגיוס חריג של אלף אנשי מילואים לטובת מאמצי צה"ל בקורונה, מהם 700 מגויסים חדשים לאור העלייה בתחלואה.
אנשי המילואים, יגויסו או ימשיכו את פעילותם במפקדת אלון, ביחידת אלה, ביחידת החקירות ובמעברי הגבול. בנוסף יגויסו כ-500 חובשים לתגבור מערך החיסונים של משרד הבריאות. הצו החריג פותח 2,000 תקני מילואים כשבכל נקודת זמן יאוישו כאלף מגויסים בהתאם לצרכים המבצעיים והיקפי התחלואה.

המלצות משרד הבריאות

משרד הבריאות ממליץ לשרים לנקוט כמה צעדים ובכללם להחיל "תו ירוק מלא" שימנע גם מילדים מתחת לגיל 12 להיכנס באופן חופשי למקומות סגורים שבהם שוהים יותר מ-100 בני אדם.
בעקבות הנתונים שמצביעים על חשש להכפלה במספר החולים קשה כל 10 ימים, ממליץ משרד הבריאות לחברי קבינט הקורונה להחיל בעוד כשבוע עד עשרה ימים גם את הצעדים הבאים:
  • צעדי ריחוק - הגבלות התקהלות במקומות עם פוטנציאל התקהלות גדול רק במקומות שבהם לא חל תו ירוק.
  • עטיית מסכות בחוץ בהתקהלות של יותר מ-100 בני אדם.
  • מעבר ל-50% עבודה מהבית (חובה במגזר הציבורי, המלצה במגזר הפרטי).
  • חובת בידוד לבגיר מחוסן שנדרש לטפל בקטין מאומת.

במקביל, משרד הבריאות החליט אחר הצהריים לדחות את תחילת מועד הבידוד מ-18 המדינות החדשות שהתווספו הבוקר לרשימה. כעת, במקום ביום שישי הקרוב, יחויבו החוזרים ממדינות אלה להיכנס לבידוד רק מיום רביעי בשבוע הבא - 11 באוגוסט.
18 המדינות שהחוזרים מהן יחויבו לשהות מבידוד החל מיום רביעי הקרוב הן אוקראינה, איטליה, איסלנד, אסוואטיני, ארצות הברית, בוטסואנה, בולגריה, גרמניה, הולנד, טנזניה, יוון, מלאווי, מצרים, צ'כיה, צרפת, קובה, רואנדה ותוניסיה.
מוקדם יותר אישרה ועדת החוקה של הכנסת את השימוש באפליקציית "ההסכמון" שתאפשר לרשויות להפעיל פיקוח אלקטרוני על הנכנסים לישראל שמחויבים בבידוד. בשל הסתייגויות שנשמעו בוועדה, אושר בשלב זה להפעיל את הכלי מחצות הלילה ולמשך השבועיים הקרובים בלבד, עד 17 באוגוסט.
בהתאם להחלטה, כל אדם שנכנס לארץ ומחויב בבידוד יקבל הודעה למכשיר הטלפון הנייד שלו ויהיה עליו להגיב עליה תוך פרק זמן מסוים כך שיתאפשר ניטור מקומו. המערכת המשודרגת מאפשרת גם שימוש בטלפון קווי. כלפי חייב בידוד שיסרב לפיקוח טכנולוגי של "ההסכמון" יבוצע מיקוד אכיפה פיזי.

ראש הממשלה נפתלי בנט ליווה בצהריים את אמו מירנה לסניף קופת החולים מכבי בחיפה, שם היא קיבלה את מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה. "החיסון המשלים, השלישי, פשוט מתאים מחדש את ההגנה של הגוף. הוא מאפשר להציל חיים", אמר בנט. "זה נדיר שיש אפשרות להציל חיי אדם וכל מה שצריך ואני מבקש זה לצאת להתחסן".
3,818 ישראלים אובחנו ביממה האחרונה כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר. מדובר בשיא נוסף בגל הרביעי של הקורונה, ובמספר כמעט כפול ממספר החיוביים לקורונה שנמצאו רק שלשום - 2,122. שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר הבוקר כי מספר הנדבקים וקצב הגידול במספר החולים קשה הוא מדאיג.
יואב זיתון השתתף בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 17:39, 03.08.21