בכיר במפלגת השלטון של רג'פ טאיפ ארדואן התפטר מתפקידו, אחרי שהואשם בשחיתות בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות על-ידי מאפיונר נמלט. אותו מאפיונר, סדאט פקר, מפרסם כבר יותר משנה שורת סרטונים ביוטיוב ובטוויטר נגד גורמים בכירים ב"כוורת" של נשיא טורקיה. הוא מאשים את מקורביו של ארדואן בשלל האשמות - מעבירות שחיתות ועד הברחת סמים, ואפילו רצח. לפקר יש עדת מעריצים בטורקיה, ובסרטונים שלו צופים מיליוני גולשים.
העבריין המורשע בן ה-51 שוחרר מהכלא ב-2014, ולפני שנתיים ברח מטורקיה אחרי שנפתחה נגדו חקירה. לפי ההערכות הוא מסתתר באיחוד האמירויות. פקר מודה בגלוי שהוא עומד בראש ארגון פשע, וטוען כי בטלפון שלו יש ראיות מפלילות נגד גורמים רשמיים בטורקיה, שלדבריו מעורבים בנעשה בעולם התחתון. בשבוע שעבר החרימה טורקיה את הבית המפואר של פקר באיסטנבול.
2 צפייה בגלריה
טורקיה סדאט פקר מאפיונר פרסם סדרת סרטונים נגד אנשי מפלגת השלטון של רג'פ טאיפ ארדואן
טורקיה סדאט פקר מאפיונר פרסם סדרת סרטונים נגד אנשי מפלגת השלטון של רג'פ טאיפ ארדואן
פקר וארדואן. ברח מטורקיה לפני שנתיים, ולפי הפרסומים מסתתר באיחוד האמירויות
בפרסומים האחרונים בטוויטר, בסוף השבוע שעבר, טען פקר שגורמים טורקים דרשו שוחד מחברות שנסחרות בבורסה. אחד האישים שאותם האשים פקר הוא קוקרמאז קראג'ה, בכיר ב"מפלגת הצדק והפיתוח" וחבר בוועדת הכלכלה שמייעצת לנשיא. בתגובה לפרסומים החליט קראג'ה להתפטר.
קראג'ה כתב בטוויטר ש"קמפיין ההכפשה הממושך ברשתות החברתיות" הוא "לא-מוסרי" ו"גורם נזק לבריאותו והורס את חיי המשפחה שלי". שלשום הוסיף: "הלינץ' הזה, שהגיע לבתי ואשתי היפות, הפך פעם נוספת לאיום על בריאותי. מהסיבות האלה אני מתפטר מתפקידי". הבכיר הטורקי הכחיש את הטענות נגדו, ואמר שמעולם לא פגש את האנשים שהופיעו בפרסום של פקר. בנוסף התפטר בשבוע שעבר יועץ נוסף של ארדואן, ששמו עלה בפרסומים האחרונים של המאפיונר הנמלט.
2 צפייה בגלריה
המאפיונר הטורקי הנמלט סדאט פקר
המאפיונר הטורקי הנמלט סדאט פקר
מתוך סרטון של סדאט פקר. מודה באשמה - ומאשים גורמים בממשלה בפשעים דומים
(צילום: AFP )
הפופולאריות של פקר נובעת בין השאר מהכישורים הרטוריים שלו, ומהעובדה שהוא מודה שהוא אשם באותם פשעים שלטענתו ביצעו הגורמים בממשלה. הטענות שלו מתפרסמות על רקע ביקורת הולכת וגוברת על שחיתות ובזבוז כספי ציבור בעשור השני לשלטון ארדואן. ארדואן עלה לשלטון תוך הבטחה למגר את השחיתות שאפיינה את הממשלות החילוניות בטורקיה בשנות ה-80 וה-90, אך הסקרים מראים שהציבור מאמין שמפלגת השלטון האיסלאמיסטית חוטאת גם היא בשחיתות – נתון שאמור להדאיג את ארדואן לקראת הבחירות הכלליות שיהיו בשנה הבאה.
מפלגות האופוזיציה בטורקיה דרשו לפתור בחקירה רשמית בעקבות הטענות האחרונות של פקר.