מאות תלמידים בתשע כיתות בבית הספר התיכון "אליאנס" בתל אביב נשלחו בסוף השבוע לבידוד בעקבות התפרצות קורונה. מורה שכבר חוסנה בשתי מנות נדבקה, וכן כמה תלמידים.
יו"ר ועד ההורים בבית הספר, שירה אימרגליק, סיפרה לאולפן ynet: "ביום שישי בבוקר המנהל קיבל הודעה ממשרד הבריאות שיש התפרצות בבית הספר. זה אחרי שידענו על תלמיד-שניים חולים שהיו בבידוד. הבנו שאחת המורות נדבקה כנראה מאחד התלמידים, למרות שהיא מחוסנת אחרי שני חיסונים. בכל זאת היא הלכה להיבדק, וברגע שהתברר שהיא חיובית נכנסנו לאיזשהו משבר מתגלגל. בצורה מאוד מהירה הוכנסו תשע כיתות לבידוד, מאות תלמידים".
1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה מהירות בבית ספר אליאנס תל אביב
בדיקות קורונה מהירות בבית ספר אליאנס תל אביב
בדיקות קורונה מהירות בבית הספר אליאנס, ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
אימרגליק הוסיפה: "דאגנו שהיום בבוקר תגיע ניידת בדיקות לבדיקת כל תלמידי בית הספר הלא מחוסנים. בנוסף, כבר בסוף השבוע שלחנו את כל התלמידים המבודדים לבדיקות במוקדים שאפשר". היא ציינה כי מרבית התלמידים לא נמצאו חיוביים לנגיף לפי שעה. "כל הבדיקות שקיבלנו למעט תלמיד נוסף שהתברר כחולה יצאו בדיקות שליליות".
היא סיפרה כי ההורים גם פנו לשבטי הצופים שבהם חברים תלמידים מבית הספר בבקשה שיעברו לפעילות מרחוק לזמן הקרוב. "דאגנו שהפעילות שם תושבת ותעבור באופן מיידי לזום על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה", אמרה. היא העריכה כי מקור שרשרת ההדבקה היא תלמידה בחטיבת הביניים, שנדבקה מהוריה ששבו מחו"ל.
בתוך כך גם בפרדס חנה-כרכור חל זינוק במספר הנדבקים והמבודדים. כמה מוקדי התפרצות התגלו בבתי ספר בעיר, ובראשם "שבילים" והחקלאי. ניידת בדיקות הגיעה בשבוע שעבר לבית הספר שבילים והיום הגיעה ניידת לבית הספר החלקאי. לפי שעה 13 כיתות ושלושה גני ילדים נמצאים בבידוד. 46 נדבקים חדשים אובחנו ביישוב, מרביתם תלמידים. פרדס חנה-כרכור היא אחד מחמישה יישובים בלבד המוגדרים "צהובים" - כל יתר היישובים בארץ הם "ירוקים".

הממונה על המאבק בקורונה פרופ' נחמן אש התייחס להתפרצות בפרדס חנה-כרכור בתדרוך לתקשורת שערך אחר הצהריים ואמר כי שרשראות ההדבקה "התחילו בהורים לא מחוסנים שנמצאו מאומתים. שלושת ילדיהם לומדים בבית הספר. אחד הילדים לא שמר על בידוד לפני שאומת ופגש ילדים רבים בבית הספר, באירועי יום עצמאות. בין הנדבקות יש שתי אמהות שמחוסנות, אחת מהן עובדת במספר גנים שהוכנסו לבידוד".
הוא הדגיש כי "גם בעת הזאת ייתכנו הדבקות המוניות, הדבקות בין הורים לילדים ייתכנו לשני הכיוונים והקפדה על כללי הבידוד קריטית".