שירותי הכבאות איתרו הבוקר (ראשון), בתום סריקות שנמשכו מאז שעות הלילה, גופת ילד בן 10 מנצרת שטבע בחוף התמרים בעכו. אביו של הילד טבע ונמשה אתמול על ידי עוברי אורח, וצוות מד"א ביצע בו החייאה אך נאלץ לקבוע את מותו. רק בהמשך התברר כי בנו היה עמו, ונפתחו חיפושים אחריו. הילד אותר במרחק של כ-200 מטר מהחוף.
האב והבן בילו בחוף משעות הצהריים עם האם. בשעות הערב המוקדמות השניים נעלמו במים. גופת האב נמשתה על ידי עוברי אורח, שביצעו בו גם פעולות החייאה עד להגעת צוותי מד"א. האם דיווחה למשטרה כי גם הילד נעדר. החיפושים אחר הילד נמשכו כל שעות הלילה, באמצעות מסוקים, סירות וסיירי משטרה ומתנדבים על החופים הסמוכים. בשעות הבוקר נמצאה גופת הילד על ידי צוות להב"ה של כיבוי האש.
2 צפייה בגלריה
המשטרה מחפשת אחרי ילד בן 10 מנצרת, שטבע על פי החשד בחוף התנאים בעכו.
המשטרה מחפשת אחרי ילד בן 10 מנצרת, שטבע על פי החשד בחוף התנאים בעכו.
החפ"ק המשטרתי בחוף הים
(צילום: דוברות המשטרה)
הפרמדיק טלאל פארס ממד"א סיפר כי "חברנו עם סירה שחילצה את הילד לבי"ס לקציני הים. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
לאורך השבת היה רצף טביעות ברחבי הארץ תוך פרק זמן של שעתיים. צעיר בשנות ה-20 לחייו טבע למוות סמוך לחוף הנסיכה באילת, וגבר בשנות ה-40 לחייו טבע למוות בחוף לא-מוכרז סמוך לזכרון יעקב. הצעיר מאילת נמשה ממעמקי הים על-ידי השיטור הימי, ומותו נקבע אחרי פעולות החייאה. ככל הנראה הצעיר טבע במהלך צלילת שנורקלים.
2 צפייה בגלריה
המשטרה מחפשת אחרי ילד בן 10 מנצרת, שטבע על פי החשד בחוף התנאים בעכו.
המשטרה מחפשת אחרי ילד בן 10 מנצרת, שטבע על פי החשד בחוף התנאים בעכו.
החיפושים אחר הילד בחוף הים בעכו
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)
הפרמדיקית מור ביטון אשכנזי סיפרה כי "סמוך לגשר בחוף הנסיכה חברנו לסירה של השיטור הימי שחילצה אלינו מעומק הים את הגבר שנמצא מחוסר הכרה. ביצענו בו פעולות החייאה אבל מצבו היה קריטי ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
זמן קצר לאחר מכן נקבע בבית החולים הלל יפה בחדרה מותו של גבר בשנות ה-40 לחייו שנכנס לחוף לא-מוכרז באזור הקיבוץ מעין צבי שבאזור זכרון יעקב. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך שם כאמור נאלצו לקבוע את מותו.
מתחילת עונת הרחצה ב-19 במרץ ועד היום במד"א העניקו טיפול רפואי ל-132 בני אדם שטבעו בים, בבריכות ובמאגרי המים השונים. 19 מתוכם טבעו למוות, שישה נפגעו באורח אנוש ונזקקו לפעולות החייאה וארבעה נפגעו באורח קשה. מצבם של 16 הוגדר בינוני, ושל 89 קל.
פורסם לראשונה: 08:51, 25.07.21