סגן ראש העיר נצרת, סמיר סעדי, שלח הערב (שבת) תנחומים לתושבי ג'נין, שעות אחר חיסולו של מחבל שפתח באש לעבר כוחות צה"ל במחנה הפליטים בעיר. "תנחומינו לבני הדודים במחנה ג'נין. אני מבקש מאללה לקבל אותו עם השהידים, הצדיקים והחברים הטובים", כתב סעדי על אחמד סעדי, פעיל הג'יהאד האיסלאמי שנהרג הבוקר. הוא הוסיף: "אנחנו מבקשים מאללה גם רפואה לכל הפצועים".
6 צפייה בגלריה
סמיר סעדי
סמיר סעדי
סגן ראש העיר נצרת סמיר סעדי
6 צפייה בגלריה
סמיר סעדי בפוסט תמיכה במחבל שחוסל מאש צה''ל בג'נין
סמיר סעדי בפוסט תמיכה במחבל שחוסל מאש צה''ל בג'נין
הפוסט שפרסם סעדי בחשבון הפייסבוק שלו
6 צפייה בגלריה
ירי לעבר כוחות הביטחון בעת פעילות בג'נין
ירי לעבר כוחות הביטחון בעת פעילות בג'נין
מחבלים חמושים בג'נין, הבוקר
(צילום: EPA)

את הדברים פרסם סעדי בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו. כעבור כמה שעות מהפרסום, הוא סגר את החשבון ולא מתאפשרת עוד גישה אליו.
מוקדם יותר היום נכנסו לוחמי דובדבן ומסתערבי מג"ב למחנה הפליטים בג'נין. בתום קרבות ירי בסמטאות עם חמושים פלסטינים ולאחר לכידת שני מבוקשים שנחשדו בתכנון שני פיגועים נוספים, הם עזבו את מחנה הפליטים. בחילופי האש נהרג אותו מחבל. איש מהלוחמים לא נפגע.
6 צפייה בגלריה
אחמד סעדי
אחמד סעדי
ההרוג הפלסטיני בחילופי האש, אחמד סעדי
הפוסט של סגן ראש העיר נצרת הגיע קצת יותר משבוע אחרי הפוסט שפרסמה עיריית אום אל-פחם, ובו נכתבה בעמוד הפייסבוק הרשמי של העירייה הודעת תנחומים לשני המחבלים תומכי דאעש שביצעו את הפיגוע בחדרה.
בהודעה, שבסופה נחתם שמו של ראש העיר סמיר מחאמיד, נכתב כי "בשמי ובשם חברי ועובדי העירייה, אנו שולחים את תנחומינו הכנים והלבביים למשפחתו של יוסף רושדי בעקבות מותם של איימן אגבאריה ואיברהים אגבאריה. אללה ירחם עליהם ויסלח להם, ויעודד את משפחותיהם. אנחנו שייכים לאללה ואליו אנחנו חוזרים".
לאחר הפרסום בתקשורת, ופחות משעה אחרי שהועלה לפייסבוק, הפוסט נמחק. בעירייה אמרו כי מדובר ב"טעות של משרד יחסי ציבור והדוברות. חשבנו שזה נכון להוציא הודעת תנחומים, כמו לכל הנפטרים באום אל פחם, אולם ראש העיר הורה מיד למחוק זאת". לפני הסרת הפוסט, התקשר מנכ"ל משרד הפנים בהוראת השרה איילת שקד לראש העיר אום אל-פחם וביקש ממנו להסירו.

אחרי סערת הפוסט הודיע ראש העיר מחאמיד בשידור חי כי הוא מתפטר מתפקידו. בשעה 20:00 אמר בריאיון כי הוא מתפטר, כשעה לאחר מכן הוא הודיע כי מדובר בהתפטרות סופית, אבל בשעה 22:00 כבר הצהיר שהוא חוזר בו מההתפטרות. "אני מודה לכם על התמיכה, לא אתפטר", אמר ראש העיר מחאמיד, לאחר שראשי רשויות מקומיות הגיעו ביחד עם תושבים לביקור הזדהות איתו. "אין התפטרות, אתה לא מחליט, כולנו איתך", אמרו.
בהודעה מטעמו של מחאמיד לאחר מכן נכתב כי מאות אנשים ובהם חברי מועצה ואישי ציבור "צבאו על לשכתו" ודרשו ממנו לחזור בו מהתפטרותו: "ראשי מועצות ערערה-עארה, כפר קרע ובאקה אל-גרבייה הגיעו למשרדי העירייה ומסרו כי אם מחאמיד יתפטר, צפוי גל התפטרויות בקרב ראשי רשויות ערביות. מאות יהודים וערבים התקשרו וקראו לו לחזור בו מהתפטרותו, לרבות פנייה מחיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי". לדבריו, הוא החליט לקבל את "הדרישה החד משמעית ומתוך מחויבות לתושבים ועתיד טוב יותר של סובלנות ושותפות", וחזר בו מהתפטרותו.