1 צפייה בגלריה
חיים צורי
חיים צורי
חיים צורי
(צילום: נחום סגל)
ראש העיר קריית מוצקין חיים צורי, מוותיקי ראשי הערים בישראלי, הושעה היום (רביעי) מתפקידו בשל הגשת כתב אישום פלילי נגדו. הוועדה הממשלתית לבחינת השעיית ראשי רשויות בישראל נעתרה בהחלטה לבקשת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אחרי שצורי הואשם בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה.
צורי, המכהן כראש עיר מאז שנת 1993, מואשם, בין השאר, בכך שהשתמש בתפקידו הציבורי וניצל את כוח משרתו כדי להביא להעסקתם של תושב העיר ואשתו בעבודות שונות בעירייה. אותו תושב, לפי כתב האישום, העביר לצורי תכנים מתוך סיעה שהתמודדה נגדו בבחירות לרשויות המקומיות.
באישום נוסף, מואשם צורי בפגיעה בפרטיותם של תושבי קריית מוצקין שלא כדין, בכך שהשתמש בידיעות על ענייניהם הפרטיים שנמסרו לעירייה לטובת ניהולה השוטף, לטובת צרכיו האישיים-פוליטיים.
צורי מצידו כופר בכל ההאשמות המיוחסות לו. סנגוריו, עורכי הדין תמי אולמן ויובל זמר, אמרו הערב כי "קיבלנו בהפתעה את החלטת הוועדה ובכוונתנו לעתור נגדה לבג"ץ כבר בימים הקרובים, בהיותה בלתי סבירה ובלתי מידתית בהתחשב בכלל נסיבות העניין. כמו כן, גם מרכז השלטון המקומי יצטרף לעתירה".
עורכי הדין הוסיפו כי "ההחלטה להשעות ראש עיר נערץ ועתיר זכויות כמר צורי חודשים ספורים לפני מועד הבחירות לרשויות המקומיות, בהתבסס על כתב אישום הנשען על עדותו של רמאי ונוכל מורשע שהוליך בכחש את גורמי החקירה והתביעה כפי שעשה לא פעם לשלל קורבנותיו, אינה עולה בקנה אחד עם עקרונות של צדק וסבירות. אנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט העליון יתערב בה ויתקן את העוול שנגרם למר צורי".
התנועה לאיכות השלטון מסרה: "לצערנו הרב, השלטון המקומי במדינת ישראל הפך בעשורים האחרונים לחצר האחורית המוזנחת והמלוכלכת של המדינה - שבה מתאפשרים, לא פעם בחסות החוק, צמיחה של גידולי פרא, מקרי שחיתות ופגיעה במנהל התקין ובקופה הציבורית. בחסות שורה של כשלים מבניים, יש בידי ראש הרשות כח רב שאין שני לו במדינת ישראל - וכפי שאנחנו למדים ראשי הרשויות לא עומדים בפיתוי ומאפשרים לכח להשחית אותם ואת סביבתם, תוך שהם עושים שימוש בכספי הציבור לקידום טובתם האישית.
"לא בכדי פעלנו בנחישות ונחרצות בשנים האחרונות על מנת להביא לפתיחה בחקירה כנגד צורי, אשר התנהלה בעצלתיים, ומיד לאחר פרסום כתב האישום דרשנו כי יושעה מתפקידו. אנחנו מברכים את הוועדה ואת רשויות אכיפת החוק. זהו עוד צעד נוסף במאבק הבלתי מתפשר למיגור נגע השחיתות במדינת ישראל".