קבינט המלחמה מגיע לנקודת רתיחה, אחרי שהמחלוקות, ההדלפות והתדרוכים שאפיינו בעיקר את הקבינט המורחב חדרו בימים האחרונים גם את המעטפת העדינה של הפורום הרגיש - שבו מתקבלות ההחלטות המשמעותיות ביותר שנוגעות למלחמה.
1 צפייה בגלריה
בני גנץ, גדי איזנקוט, בנימין נתניהו, יואב גלנט
בני גנץ, גדי איזנקוט, בנימין נתניהו, יואב גלנט
הפורום המצומצם לקראת פיצוץ? גנץ, איזנקוט, נתניהו וגלנט
(צילום: רפי קוץ, אריאל חרמוני משרד הביטחון, נועם ריבקן פנטון, דובר צה"ל, MENAHEM KAHANA/Pool via REUTERS)
גורמים פוליטיים בכירים מספרים כי היחסים בין שר הביטחון יואב גלנט לגדי איזנקוט הולכים והופכים טעונים מרגע לרגע. לפי אותם גורמים, מדובר גם בהבדלי גישות שנוגעות לניהול הלחימה וחילוקי דעות שצצו מפעם לפעם, אבל גם ביחסים טעונים של ממש.
ביממה האחרונה, מספרים גורמים פוליטיים, נוקט איזנקוט גישה שלפיה המטרה הראשונה והעליונה צריכה להיות החזרת החטופים - גם במחיר קשה שייאלץ הפסקה זמנית של הלחימה. בסביבת איזנקוט מכחישים שהוא חותר לסוף הלחימה עצמה, אבל במחנה הממלכתי מאשרים שהוא נוקט עמדה שלפיה החזרת החטופים היא קודמת לכל. אתמול אף פורסמו ציטוטים של איזנקוט מהקבינט, שזכו לחיזוק מהשרה לשעבר אורית פרקש הכהן.
מול איזנקוט ניצב גלנט, שמוביל עמדה שלפיה יש להמשיך את הלחימה ולא לחתור לעסקה עד שמצבו של חמאס יהיה קשה עוד יותר.
ברקע התפתחה חשדנות גדולה בין הצדדים, וטענות על תדרוכים הדדיים זה נגד זה. גורמים פוליטיים שמעורים במתרחש אומרים כי אם הדברים לא יתכנסו בחזרה לשיטת העבודה שהייתה נהוגה עד כה, "האירוע שבו המחנה הממלכתי לוקח חלק בקבינט ובהובלת הלחימה עלול להגיע לכדי פיצוץ".

נציין כי במחנה הממלכתי מצויים ממילא בימים האחרונים על סף פיצוץ, כשברקע הדחת נציבת שב"ס והדיונים להעברת תקציב 2024. לפי שעה נשארים חברי המפלגה בממשלה תוך הסבר על אחריותם לקחת חלק בפורום המצומצם שבו מתקבלות ההחלטות - ולא להשאירו למפלגות הקיצוניות.
בינתיים, ישנם גם היחסים העכורים בין גלנט לראש הממשלה בנימין נתניהו, שהשיא שלהם התפוצץ כשגלנט לא הורשה להכניס לדיון את ראש המטה שלו - ונטש את הדיון, לא לפני שהטיח בנוכחים "תפסיקו להפריע לי לעבוד". גורמים בסביבת ראש הממשלה טענו בפני גלנט שעוזריו של נתניהו, שנכחו בדיון, הם בעלי מעמד סטטוטורי ואין להשוות בין העוזרים. גלנט, מצידו, חזר לקבינט רק לאחר זמן מה, ואחרי שהאירוע פורסם בהרחבה.