2 צפייה בגלריה
הנשק שנתפס ברשות הפעילים
הנשק שנתפס ברשות הפעילים
הנשק שנתפס ברשות פעילי הטרור
(צילום: תקשורת שב״כ)
שירות הביטחון הכללי חשף חשד לקשר של פעילי טרור מהגדה המערבית עם פעיל חמאס מרצועת עזה לטובת ביצוע פיגועי ירי בשטחי יהודה ושומרון. כך הותר היום (רביעי) לפרסום. בשבועיים האחרונים הסתיימה חקירתם של ארבעה חשודים שעמדו בקשר עם המכוון ותכננו לממש סדרת פיגועים נגד מטרות ישראליות.
מחקירת החשודים עולה כי הם עמדו בקשר עם בלאל בשאראת, פעיל חמאס ששוחרר מהכלא במסגרת "עסקת שליט". אחרי גירושו לעזה, הפך בשאראת לפעיל ב"מטה הגדה" - גוף של חמאס שממוקם ברצועה וייעדו לקדם פעילות טרור צבאית משטחי יהודה ושומרון.
בשאראת הוא גיסו של אסלאם טובאסי (26) מהעיירה הפלסטינית טמון שנמנה עם ארבעת העצורים. בחקירה עלה כי בשאראת הנחה את טובאסי ועצור נוסף בשם אנס מראעבה (25) מהכפר הפלסטיני חירבת ראס עטיה בנפת קלקיליה לרכוש נשקים ולאסוף מידע מהשטח לטובת פיגועי ירי בשם חמאס לעבר מטרות אזרחיות ופגיעה בחיילי צה"ל.
2 צפייה בגלריה
אסלאם טובאסי, אנס מראעבה ובלאל בשאראת
אסלאם טובאסי, אנס מראעבה ובלאל בשאראת
העצורים אסלאם טובאסי ואנס מראעבה והמכווין בלאל בשאראת
(צילום: תקשורת שב״כ)
בשב"כ ציינו כי ברשות פעילי החוליה נתפס נשק שאותו הם רכשו וכן כספי טרור שהועברו אליהם מטעם מפקדת חמאס.
"בשנים האחרונות מזוהים צירי אכוונה רבים של ארגוני הטרור ברצועת עזה שמנצלים פלסטינים תושבי יהודה ושומרון לקידום פעילות טרור", אמרו בשב"כ. "פעילי חמאס מהרצועה מעבירים כספים וחימוש לפעילים באיו"ש במטרה להוציא פיגועים לעבר יעדים ישראליים. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות על-מנת לעצור את המעורבים בפעילות טרור נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל ולהביאם לדין".