גבר יהודי נכנס היום (שבת) לעיר דהרייה בדרום הר חברון, לטענתו כדי לראות רופא, ונדקר על ידי פלסטיני. מצבו בינוני, ולפי בית החולים סורוקה הוא סובל מ"דקירות מפוזרות". הדוקר בן ה-19 זיהה שמדובר ביהודי, ודקר אותו בבטנו.
ב', בן 57 מאשקלון, הגיע לדהרייה עם שני חברים בדואים שעובדים איתו. אחד מהם, תושב רהט, השתלט על הדוקר והציל את ב'. מוקדם יותר היום פורסם שהוא הלם עם מוט בראשו של הפלסטיני הדוקר, שפונה בעצמו לבית החולים בעיר.
סמוך לשעה 22:00 פרסם צה"ל הודעה ראשונה שבה כינה את האירוע "פיגוע", והדגיש כי "המחבל נעצר על-ידי כוחות צה"ל במילואים והועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון". בנוסף ביקשו להבהיר בצבא כי הכניסה לשטחי A אסורה ומסוכנת לאזרחים ישראלים.
ע' בן ה-28, שהציל את ב', שחזר את האירוע בדרום הר חברון וסיפר על הדקירה: "הלכנו לרופא לאחר ש-ב' סבל ממחלה ממושכת. החבר שלי קיווה לקבל שם סיוע, אחרי שבמשך שבעה חודשים לא מצאו לו טיפול בארץ. בדרך חזרה הביתה, לקראת היציאה מדהרייה, זה קרה: עצרנו לקנות משהו לשתות במכולת. אני וחבר שלי יצאנו, ו-ב' נשאר מאחורינו".
"כשהלכנו לכיוון האוטו שמענו אותו צורח. מישהו בא מאחוריו והתחיל לדקור אותו ביד עם סכין מטבח. רצתי לכיוון הדוקר ותפסתי אותו מאחורה. הוא ניסה לדקור גם אותי, הוא אמר לי 'אני אדקור אותך'. זה פיגוע לכל דבר ואין שאלה בכלל", סיפר ע'.
"לא עזבתי אותו עד שהגיעו עוד אנשים והחזיקו אותו", סיפר על ההשתלטות על הדוקר. "הנענו את הרכב ונסענו. החבר שלנו היה בהכרה והתחילה לו סחרחורת כי ירד לו המון דם. הוא היה בהלם. כשיצאנו התקשרתי למד"א וסיפרתי להם מה קרה. אמבולנס חיכה לנו במחסום מיתר".
לדהרייה שבדרום הר חברון נוהגים להיכנס ישראלים רבים, בעיקר כדי לתקן את מכוניתם. השטח שבו נמצא היישוב נחשב לשטח A, שאסור לכניסת ישראלים.