מנגנון התחקור המטכ"לי של צה"ל, גוף בדיקה עצמאי שאחראי על בדיקת אירועים חריגים בזמן הלחימה, בודק אירוע שבו נראים ארבעה פלסטינים מותקפים מהאוויר בחאן יונס - מבלי שהם נושאים נשק. התיעוד פורסם ברשת אל-ג'זירה הקטארית, ונכתב כי מדובר ב"תיעוד מיוחד" מכטב"ם או רחפן ישראלי.

בתיעוד נראים הארבעה צועדים - ולפתע מותקפים מהאוויר. אחד מהם הצליח לקום, המשיך ללכת - והותקף מהאוויר שוב. בהמשך התיעוד נראה אדם נוסף קם, מתרחק ונופל על ברכיו, ואז מותקף מהאוויר שוב. ארבעתם, לפי הרשת הקטארית, תכננו לבדוק מה עלה בגורל בתיהם.
לא ברור אם טענת אל-ג'זירה בכל הנוגע לצילומים מכטב"ם או רחפן ישראלי אכן נכונה, או שמא מדובר בתיעוד מהאוויר של פלסטינים. צה"ל, כך או כך, בדרך כלל שולט באזורי לחימה גם בממד האווירי. בצבא לא התייחסו לאופן שבו הגיע התיעוד לידי הרשת הקטארית, או כיצד צולם.
מצה"ל נמסר בתגובה למראות בתיעוד: "האזור המתועד בצילום הוא אזור לחימה פעיל במרחב חאן יונס, אשר פונה באופן משמעותי מאוכלוסיה אזרחית, ובו הכוחות חוו היתקלויות רבות עם מחבלים אשר נלחמים ונעים במרחבי לחימה בבגדים אזרחיים, ומסווים אמצעי לחימה במבנים ורכוש שנחזה אזרחי.
"האירוע המתועד בסרטון עבר לבדיקת מנגנון התחקור המטכ"לי, שהוא גוף בדיקה עצמאי האחראי על בדיקת אירועים חריגים שהתרחשו בזמן הלחימה".