ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד אמר הבוקר (א') בפתח הישיבה האחרונה של הממשלה הנוכחית, כי בזמן כהונתה הקצרה "העברנו 1,613 החלטות בכל תחומי החיים, כולן לטובת אזרחי ישראל. עוד נחזור לחדר הזה, מהר יותר ממה שאתם חושבים".
לפיד אמר בפתח דבריו כי "זו הייתה ממשלה שידעה לא מעט סערות פוליטיות, אבל יותר מכל, זו ממשלה שעבדה קשה למען מדינת ישראל ולמען אזרחי ישראל. יחסית לזמן הקצר שהממשלה כיהנה - שנה וחצי בסך הכול - רשימת ההישגים של הממשלה הזו היא יוצאת דופן".
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"עוד נחזור לחדר הזה, מהר ממה שאתם חושבים". לפיד, הבוקר
(צילום: ערוץ כנסת)
ראש הממשלה היוצא פירט חלק מאותם הישגים, לדבריו, של הממשלה, בהם העברת תקציב המדינה, הורדת הגירעון וסיכול בכירי הג'יהאד האיסלאמי בעזה. "לא פעלנו רק לטובת אלה שבחרו בנו. לא עבדנו רק בשביל הגוש או המחנה. לממשלה בישראל יש תפקיד ברור: לשמור על המדינה".
בטרם כניסתה לישיבה, אמרה השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג (מרצ), ומי שהודיעה ממילא כי לא תכהן בכנסת הקרובה, כי "הבוחר אמר את דברו. אני לא רואה את מרצ ממשיכה לרוץ במתכונת הנוכחית". שרת הפנים איילת שקד איחלה הצלחה לממשלה החדשה, ואמרה כי לציבור "אין מה להיבהל" ממנה. שר החקלאות עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר כי הוא מוטרד מהדרישות של המפלגות החרדיות והציונות הדתית במשא ומתן הקואליציוני, וכי הוא סבור ש"גם סמוטריץ' יכניע את נתניהו בסופו של דבר".