נסע במוניות מבלי ששילם וגנב מנהגים: פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד הכדורגלן ראובן עובד. כתב האישום מייחס לעובד עבירות של קבלת דבר במרמה וגניבה, מאחר שלפי כתב האישום נסע במוניות ברחבי הארץ מבלי ששילם וקיבל במרמה סכומי כסף שונים מהנהגים.
2 צפייה בגלריה
ראובן עובד חוגג
ראובן עובד חוגג
ראובן עובד במדי מכבי תל אביב. יצא ממוסד גמילה, אבל ממשיך להסתבך
(צילום: יוסי רוט)
בכתב האישום שהוגש נגד עובד מתואר כי בכמה הזדמנויות הוא עלה למוניות, ביקש מהנהגים להסיעו ליעדים במרחקים שונים ובכל אחת מהנסיעות טען בפני הנהג שישלם עבור הנסיעה עם ההגעה ליעד, אף שלא תכנן באמת לשלם.
כתב האישום מתאר כי עובד גם לקח מהנהגים כסף מזומן בסכומים שנעו בין מאות לאלפי שקלים בכמה הזדמנויות. באחת מהן עלה למונית בתל אביב וביקש מהנהג להסיעו לביתו בגבעת שמואל ולבצע מספר עצירות בדרך בעבור 120 שקל לשעת נסיעה. עובד טען כי ישלם על הנסיעה כאשר יגיעו אל היעד. במהלך הנסיעה ביקש הנאשם מהנהג כ-2,200 שקל תוך שהוא טוען בפניו כי ישיב לו את הכסף יחד עם התשלום על הנסיעה.

כעבור כ-10 שעות נסיעה במונית, כך תואר בכתב האישום, ביקש עובד מהנהג לעצור בתחנת דלק ברמת גן. בשלב זה לקח מהנהג את הטלפון הנייד שלו, עזב את המונית - ואמר לו שישוב כעבור כמה דקות. עובד לא שב במשך כשעה אל המונית.
במקרה אחר עלה עובד על מונית, ובמהלך הנסיעה טען שחש ברע. הנהג ירד מהרכב על מנת לקנות לו בקבוק מים, ולפי כתב האישום, עובד גנב ממנו כ-320 שקל שהיו בקופה סמוכה לכיסא הנהג, אחרי שהנהג גם העביר לו 200 שקל, שאותם הבטיח עובד להחזיר במועד התשלום על הנסיעה. כשהגיעו השניים ליעד ביקש עובד מהנהג לעצור לו בתחנת אוטובוס תוך שהוא מבטיח כי ישוב תוך כמה דקות, אך לא שב אל המונית.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אורן אהרוני)
עובד סומן בשנות ה-2000 כאחת ההבטחות הגדולות של הכדורגל הישראלי. בשנים האחרונות הסתובב באזור התחנה המרכזית בתל אביב, והסתבך בפלילים. עובד נעצר בעבר בין היתר בחשד שהכה וחטף את בת זוגו לשעבר ובחשד לסחר בסמים, אך התיק נגדו נסגר.
עובד התמכר להימורים ולסמים קשים, ונכנס לחודש במוסד גמילה. בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ביולי האחרון סיפר שסרטון שהפיץ אחד מחבריו, בו הוא נראה צולע, נתן לו את "הכאפה של החיים". "אין דבר כזה 'נקי לכל החיים', מי שהיה מכור חזק, כמוני, לומד לחיות את העכשיו", הוא אמר אחרי היציאה ממוסד הגמילה. "הסיסמה שלנו היא 'נקי להיום' או 'רק להיום' וזה לא מעט, זה המון. אחרי שהייתי במקומות הכי נמוכים אני מעריך כל דבר קטן".