2 צפייה בגלריה
מעלה אדומים
מעלה אדומים
מעלה אדומים
(צילום: רויטרס)
משרד הבריאות עדכן הבוקר (יום שלישי) על זינוק חד בתחלואת הקורונה בישראל, וישנם יישובים שבהם המצב חמור עוד יותר. כך למשל, במעלה אדומים, שם כבר יש 193 מאומתים לקורונה - שמיוחסים כולם להתפרצות שהחלה במערכת החינוך. מבין המאומתים, אגב, ישנם 25 שבוודאות נדבקו באומיקרון.

מבין המאומתים, 61 לפחות אובחנו בבית הספר דקל-וילנאי - התפרצות שלפי החשד החלה בעקבות הידבקות של שני אנשי צוות לא-מוגנים, כלומר, ללא חיסון שלישי או שני בחצי השנה האחרונה. גם בבית ספר אחר במעלה אדומים איש צוות לא מוגן הוביל להתפרצות.
בעקבות ההתפרצות, עיריית מעלה אדומים החליטה שבתי הספר שבהם התגלה האומיקרון ייסגרו עד ליום ראשון והתלמידים בהם יעברו ללמידה מהבית. מדובר בבתי הספר צמח השדה, עמל ודקל וילנאי.
2 צפייה בגלריה
"אכיפה אגרסיבית". בני כשריאל
"אכיפה אגרסיבית". בני כשריאל
"אכיפה אגרסיבית". בני כשריאל
(צילום: גיל יוחנן )
מהעירייה נמסר כי ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, החליט בעקבות הנתונים להכפיל את עמדות הדיגום של פיקוד העורף, כולל הבאת ניידת דיגום מתגלגלת שתעבור בין כל בתי הספר בשבוע הבא. בנוסף, הוחלט על תגבור מערך החיסונים ועל מבצע אכיפה משמעותי של המבודדים ועטיית מסכות. העירייה תקדם גם את חיסוני הילדים,
לדברי כשריאל, "אנחנו עובדים ביעילות ובמהירות. נכפיל עמדות דיגום, נבודד תלמידים מבתי הספר, נבצע אכיפה אגרסיבית ונעביר את התלמידים מבתי הספר ללמידה מרחוק. רק ככה נצליח לעצור מיידית את התפשטות המגפה וננצח אותה".
אתמול אובחנו בישראל 1,306 נדבקים בקורונה. בסך הכול בוצעו כ-104 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 1.27% - הגבוה ביותר בשבועות האחרונים. במקביל, מקדם ההדבקה עלה ל-1.28, דבר המעיד על התפשטות נרחבת יותר של המגפה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות.
עם זאת, נדגיש כי לפי שעה העלייה החדה בתחלואה עדיין לא משתקפת בבתי החולים, שם מאושפזים 130 חולי קורונה. 81 מהחולים מאושפזים מצב קשה. שיעור הלא מחוסנים מקרב החולים קשה עומד על כ-76%.