הרשויות בקטאר החרימו מחנויות צעצועים לילדים בצבעי הקשת משום שהם "מנוגדים לערכי האיסלאם". משרד המסחר והתעשייה במדינה לא פירט את הסיבה להתנגדותו לצבעי הקשת, אך חלק מהצעצועים שהוחרמו היו בצבעים הדומים מאוד לדגל הלהט"ב.
2 צפייה בגלריה
קטאר החרמה צעצועים ילדים צבעי קשת
קטאר החרמה צעצועים ילדים צבעי קשת
חלק מהצעצועים שהוחרמו. "קוראים לדווח על כל מוצר הנושא סמל, לוגו או עיצוב המנוגדים למסורת"
קטאר תארח בשנה הבאה את המונדיאל. למרות הצהרות חוזרות ונשנות של הרשויות שכל מי שרוצה מוזמן להגיע למשחקים, משיכה לבני אותו מין נותרה בלתי חוקית באמירות המוסלמית השמרנית.
בהודעה בטוויטר של משרד המסחר והתעשייה נכתב כי המשרד ערך פשיטות ובדיקות "בכמה חנויות קמעונאיות באזורים שונים ברחבי קטאר. הבדיקות הביאו לתפיסה של כמה הפרות, כולל החרמת צעצועי ילדים הנושאים סיסמאות הנוגדות את ערכי האיסלאם". לציוץ צורפה תמונה של חלק מהצעצועים.
בהצהרה נפרדת שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית QNA נכתב, כי "המשרד קורא לכל האזרחים והתושבים לדווח על כל מוצר הנושא סמל, לוגו או עיצוב המנוגדים למסורת שלנו".
2 צפייה בגלריה
פועלים ב אצטדיוני כדורגל קטאר מונדיאל 2022
פועלים ב אצטדיוני כדורגל קטאר מונדיאל 2022
הכנות למונדיאל 2022. ארגוני זכויות אדם טוענים שקטאר מעבידה את הפועלים בפרך
(צילום: רויטרס)
מאז שנבחרה למארחת של גביע העולם 2022 ב-2010, בעולם עוקבים מקרוב אחר מצב זכויות האדם בקטאר. דגש מיוחד ניתן לתנאים של עשרות אלפי מהגרי העבודה שבונים את התשתיות לטורניר, לצד זכויות להט"ב. ארגוני זכויות אדם טוענים שקטאר משתמשת בכוח עבודה זול, מעבידה את הפועלים בפרך, פוגעת בזכויותיהם ומסכנת את ביטחונם.
בנובמבר, התאחדות הכדורגל האנגלית הבטיחה לאוהדים מקהילת הלהט"ב שהם יתקבלו בברכה במדינה למונדיאל, והיה נראה שקטאר מרככת את עמדתה נגד להט"ב לקראת הטורניר, לאחר שהודיעה שתתיר שימוש בדגלים בצבעי הקשת. עם זאת, קיים חשש מהשלכות אפשריות על חברי הקהילה הקטארים שיניפו דגלים כאלה במהלך הטורניר - לאחר שהמונדיאל יסתיים.