2 צפייה בגלריה
ילדה בת 10 נפצעה מטרור אבנים
ילדה בת 10 נפצעה מטרור אבנים
בת ה-10 שנרגמה באבנים ונפצעה
התפתחות בחקירת תקרית יידוי האבנים ב-20 באוגוסט, אז נפצעה בראשה ילדה בת 10: שני פלסטינים נעצרו על ידי השב"כ, בימים הקרובים יוגש נגדם כנראה כתב אישום.
השניים, כבני 20 תושבי הכפר דיר אבו-משעל, הודו במעשה. באמצעות עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו" ביקשה משפחתה של הילדה מהפרקליטות הצבאית לייחס להם ניסיון רצח.
האירוע התרחש ליד היישוב נווה-צוף שבבנימין, שבו גרה המשפחה. "נסענו הביתה במהירות של בערך 80 קמ"ש. ראינו בעיקול מכונית שנוסעת לאט, פתאום מישהו פתח בה חלון והשליך עלינו אבן גדולה שפגעה בבת שלי", סיפרה האם ל-ynet.
2 צפייה בגלריה
ילדה בת 10 נפצעה מטרור אבנים
ילדה בת 10 נפצעה מטרור אבנים
האבן שפגעה בילדה
(צילום: TPS)
"הילדה דיממה, עצרתי וראיתי שיש לה פצע עמוק". למרבה המזל, היא נפצעה קל בלבד ונזקקה למספר תפרים. עם זאת, האירוע הכה בטראומה אותה ואת משפחתה.
"זה היה אירוע קשה ומבהיל. אני קוראת שוב ושוב סיפורים על זריקות אבנים עם סוף קשה, ומפחיד לחשוב מה היה עלול לקרות לבתי", אומרת אמה. "צריך להחמיר את הענישה. כשהעונש קל הם ממשיכים. האבן היא נשק לכל דבר".
עו"ד בלייכר: "המחבלים מחפשים כל דרך כדי להביא למוות של יהודים. עם טרוריסטים אכזרים כאלה יש לנקוט בצעדי ענישה מרתיעים וחריפים".
לפני מספר חודשים חוותה המשפחה טראומה נוספת: ביתם ביישוב נווה-צוף הוצת ונשרף כליל. במשרד הביטחון העריכו אז כי הרקע להצתה היה לאומני.