שני אירועי אלימות קשים אירעו בשבועות האחרונים בבתי חולים בירושלים. באחד המקרים תקפו קרוביו של מטופל מאבטחים בחדר מיון הילדים בבית החולים שערי צדק. בתיעוד מהמקום נראים הקרובים בעימות אלים עם המאבטחים, כשלידם עגלות תינוק. במקרה אחר תקף אדם רופא שלא היה מרוצה מהטיפול שהעניק לאשתו. בימים האחרונים הוגשו כתב אישום על ידי התביעה המשטרתית נגד ארבעה מתושבי מזרח ירושלים, שהשתתפו באירועים האלימים. צפו בתיעוד מחדר מיון הילדים בשערי צדק:



המקרה הראשון אירע ב-24 בינואר, אז התקבל דיווח בשעות הערב במשטרה על אירוע אלימות כלפי צוות המאבטחים בבית החולים שערי צדק בירושלים. למקום הוזעקו שוטרי תחנת מוריה ממרחב ציון, שעצרו שלושה חשודים בשנות ה-20 לחייהם. השלושה, תושבי שכונת סילוואן שבמזרח העיר, הועברו לחקירה בתחנת המשטרה ומעצרם הוארך בבית המשפט מאז מעצרם.
מחקירת המקרה ומכתב האישום עולה כי הנאשמים הגיעו באותו הערב יחד עם קרובים נוספים לבית החולים, לאחר שאחד מקרוביהם אושפז במקום. בסביבות השעה 21:45 הוזעקו מאבטחי המוסד הרפואי, בעקבות עימות שנתגלע בין הנאשמים ובני משפחתם עם הצוות הרפואי במחלקת מיון ילדים.
המאבטחים ביקשו מהנאשמים ומהקרובים הנוספים לצאת מהמקום, בהתאם לנהלים הקבועים כי רק מלווה אחד רשאי לשהות סמוך למיטת מטופל, זאת במטרה שלא לפגוע בסדר הציבורי במקום ובפרטיות המטופלים.
בתגובה לדרישה זאת, הנאשמים ובני משפחתם התווכחו עם המאבטחים וסירבו בכל תוקף להיענות לדרישתם. בין היתר הם צעקו על המאבטחים. בהמשך, המאבטחים הדפו את הנאשמים, שבתגובה נקטו באלימות כלפי אנשי האבטחה, זאת תוך שהמאבטחים ממשיכים בניסיונות להרחיקם אל מחוץ למחלקת מיון הילדים, שבה מטופלים ילדים קטנים שחלקם אף בעגלות תינוק.
2 צפייה בגלריה
קטטה בבית החולים שערי צדק בירושלים
קטטה בבית החולים שערי צדק בירושלים
התקרית האלימה בשערי צדק
(צילום: דוברת המשטרה)
2 צפייה בגלריה
קטטה בבית החולים שערי צדק בירושלים
קטטה בבית החולים שערי צדק בירושלים
(צילום: דוברת המשטרה)
בהמשך, היכו הנאשמים את המאבטחים באלימות, תוך מהלומות באמצעות ידיהם ורגליהם. הם גם השליכו לעברם כיסאות ופח אשפה. אותם מאבטחים, על אף החבלות שספגו, הדפו את הנאשמים אל מחוץ לחדר המיון ומשטח בית החולים עד שניידות המשטרה הגיעו למקום.
בעקבות התקרית האלימה ולאחר שהסתיימה חקירתם בתחנת מוריה, הוגש נגד השלושה כתב אישום לבית המשפט השלום בעיר במהלך סוף השבוע האחרון. הם מואשמים בעבירות של תקיפה וחבלה ממשית על ידי שניים או יותר ובגין התנהגות פרועה במקום ציבורי. בנוסף ביקשה התביעה להורות על מעצרם עד לתום ההליכים.
במקרה נוסף, שאירע ב-30 בינואר בשעות הבוקר, הוזעקו שוטרי תחנת מוריה מחוז ירושלים אל בית חולים אחר בעיר, לאחר שבעל של מטופלת נקט באלימות כלפי הרופא המטפל. השוטרים עצרו את הבעל והוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה.
מחקירת המקרה ועל פי עובדות כתב אישום במקרה זה עולה כי באותה העת רופא המחלקה העניק לאישה טיפול רפואי, טרום הליך רפואי לו נדרשה. בשלב מסוים, נכנס הבעל אל חדר הטיפול וצעק על הרופא בשל אופי הטיפול, תוך איומים וגידופים. בשלב מסוים הוא הלם באגרוף בראשו של הרופא ובעט בגופו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו חבלות של ממש שכללו פגיעה סביב עינו וחבלות יבשות ברגליו.
הנאשם, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייו, נעצר על ידי השוטרים והועבר לחקירה בתחנת המשטרה ומעצרו הוארך בבית המשפט. לאחר שהושלמה מלאכת החקירה וגובשה תשתית ראייתית מספקת, הגישה יחידת תביעות מחוז ירושלים את כתב האישום נגדו לבית המשפט בגין עבירות של תקיפת עובד ציבור כדי להכשילו בתפקיד ובגין עבירת איומים, זאת לצד בקשה מבית המשפט להורות על המשך מעצרו עד לתום ההליכים נגדו.