צה"ל החל לחקור את נסיבות התנהלות לוחמים בעיר קלקיליה בעקבות תיעודים מפעילות מעצרים שלוותה תהיות לגבי התנהגות הכוחות בשטח. בסרטון מהזירה נראה חייל שככל הנראה רץ אחרי פלסטינים מנפץ שמשה של רכב פלסטיני אזרחי. בסרטון אחר נראה רכב ממוגן להובלת לוחמים מסוג זאב מגלח רכב פרטי שחנה בשולי הרחוב.
המקרים שתועדו במצלמות אירעו אתמול (יום ה') במבצע שגרתי בשטחי הרשות הפלסטינית, שבמהלכו נעצרו שלושה פלסטינים.
2 צפייה בגלריה
חייל ניפץ שמשה של רכב פלסטיני בקלקיליה
חייל ניפץ שמשה של רכב פלסטיני בקלקיליה
הלוחם שתועד מנפץ שמשת רכב
2 צפייה בגלריה
קומנדקר מגלח רכבים פלסטינים בקלקיליה
קומנדקר מגלח רכבים פלסטינים בקלקיליה
גילוח הרכב שחנה בצד הכביש
בתיעוד הראשון נראה כאמור אחד הלוחמים מנפץ שמשה של רכב שחנה בסמוך למסלול ריצתו באמצעות קת הרובה שלו. לאחר מכן נראה הלוחם שב אחורה, מביט בשמשה השבורה וממשיך ללכת.
בתיעוד אחר מאותו מבצע מעצרים נראים הכוחות יוצאים בכלי רכב ממוגנים מהעיר. אחד מהם נראה סוטה הצידה ללא סיבה נראית לעין מגלח כאמור רכב פרטי שחנה בשולי הרחוב, וממשיך קדימה מבלי לעצור או לבדוק מה קרה לרכב או לקחת את פרטיו לשם פיצוי הבעלים כפי שמוגדר בחוק.
לא ברור אם הסטייה נעשתה בכוונה או שלא אך הכוחות מתעלמים ממנה ויוצאים מהעיר. אחרי גילוח הרכב, ממשיכה השיירה בנסיעה רגילה מבלי לבדוק את סיבת המקרה או את הנזק שנגרם לרכב.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "התיעוד המדובר אירע אתמול במהלך פעילות מבצעית של כוח צה"ל בעיר קלקיליה שבחטיבה המרחבית אפרים. נסיבות האירוע מתוחקרות על ידי המפקדים".
בהכנת הכתבה השתתף יואב זיתון