2 צפייה בגלריה
גילה ומשה דוד ז"ל
גילה ומשה דוד ז"ל
גילה ומשה דוד ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
באוקטובר 2015 נהרגו בני הזוג גילה ומשה דוד מרציאנו מקיבוץ ראש צורים. הנהג, עבד אלחמיד דנדיס, בעל משרד לעריכת דין בחברון, הורשע על פי הודאתו בגרימת מוות בנהיגה רשלנית ובאי ציות לתמרורים.
מכתב האישום עולה שהוא נהג ברכב מסוג "אאודי" על כביש 60 מכיוון בית לחם צפונה, בקטע כביש בעל שני נתיבים לכל כיוון. בהגיעו לצומת אפרת התחלף הרמזור לאדום, והוא עצר בנתיב השמאלי. בנתיב הימני עמד רכב שבו נהגה גילה מרציאנו (50) ולצידה ישב בעלה משה דוד מרציאנו (52).

2 צפייה בגלריה
רכבם המעוך של בני הזוג
רכבם המעוך של בני הזוג
רכבם המעוך של בני הזוג
(צילום: כבאות והצלה)
כשהרמזור התחלף לירוק המשיכו הרכבים בנסיעתם. כאשר הגיעו רכביהם לקטע כביש שבו מתאחדים שני הנתיבים לנתיב אחד, ובו היה תמרור המורה על זכות קדימה לרכב הנוסע בנתיב הימני, דנדיס לא נתן זכות קדימה לרכבם של בני הזוג שהגיע מימין. הוא התנגש במכוניתם ומעוצמת החבטה הם נהרגו. שניהם היו נשואים בשנית – גילה השאירה שלושה ילדים, בעלה השאיר שישה.
במסגרת הסדר טיעון, גזר בית הדין הצבאי על הנהג עונש של עשרה חודשי מאסר על תנאי בלבד ופיצוי של 150 אלף שקלים. בית הדין ציין כי מדובר בהסדר טיעון מקל מאוד, והסביר כי נאלץ לאשר אותו בשל קשיים ראייתיים והתנהלות רשלנית של הפרקליטות הצבאית. עוד צוין כי "בנהיגתו הרשלנית פגע הנאשם באופן שאינו הפיך בערך החברתי הראשון במעלה, קרי, בקדושת החיים".
איילון רוזנבלום, בנה של גילה, אמר בתסכול: "זו החלטה הזויה, ממש הפקרות. זה מה ששווים חיי אדם? כל ההתנהלות בתיק הייתה שערורייתית. לא חקרו בזמן ולא אספו את העדים הנכונים. הקנס מצחיק - זה השווי של חיי אמי?".
מנכ"ל עמותת אור ירוק יניב יעקב מסר: "איזה מסר הציבור מקבל כאשר אדם שהרג שני בני אדם נענש במאסר על תנאי בלבד? המאבק בתאונות הדרכים טומן בחובו גם את אפקט ההרתעה. כשנהג עולה על הכביש עליו לדעת שמעשיו עלולים לגרום לאובדן חיי אדם והוא עשוי לשם על כך ביוקר רב. כאשר העונש מקל באופן משמעותי, ממד ההרתעה נפגם והציבור מקבל מסר מוטעה, כזה שעלול לפגוע במאבק בתאונות הדרכים. על בתי המשפט מוטלת האחריות למצות את הדין עם עברייני התנועה כדי להגן על כולנו בכביש ולמנוע את התאונה הבאה".