מהפך בגדרה בבחירות המקומיות: סהר פינטו הדיח את ראש המועצה הוותיק יואל גמליאל. פינטו זכה ב-47.2% מהקולות וניצח את גמליאל שקיבל 34.6% ואת טליה לנקרי שהגיעה למקום השלישי עם 18.2%.
פינטו (44) גבר על גמליאל שנחשב לראש עיר מקושר היטב לליכוד ולממשלה. אחותו, גילה גמליאל, היא שרת המודיעין ובכל שנה הוא מקיים אירוע של סוכה פתוחה שאליה מגיעים שרים וחברי ליכוד רבים. על פי הערכות, ייתכן שהקשר לליכוד דווקא היווה הפעם נטל ולא יתרון בבחירות המקומיות.
הכותרת
תנו לראשי הערים את הכוח להחליט, או שלא?
24:05
3 צפייה בגלריה
גילה גמליאל עם האח, ראש עיריית גדרה, יואל גמליאל
גילה גמליאל עם האח, ראש עיריית גדרה, יואל גמליאל
גילה גמליאל עם האח, ראש עיריית גדרה, יואל גמליאל
(צילום: תומריקו)
3 צפייה בגלריה
סהר פינט
סהר פינט
סהר פינטו
(צילום: דוברות תקווה חדשה)
גמליאל כיהן בתפקיד לאורך 15 שנה, אך הפעם הפסיד לפינטו שהגיע ליישוב לפני 13 שנה, במסגרת האוכלוסייה החדשה שהגיעה לגדרה, בעיקר בשכונות שהוקמו בעשור האחרון. פינטו, שמזוהה עם תקווה חדשה, אמר: "זכיתי בקולות רבים גם בשכונות הוותיקות של גדרה שהיו מזוהות מסורתית עם גמליאל וכמובן בשכונות החדשות של היישוב. תושבי היישוב רצו משהו חדש. הביטחון האישי היה על סדר היום. אני נרגש להיכנס לתפקיד ומהיום עובדים להוציא לפועל את כל התוכניות לקדם את היישוב בכל התחומים".
גמליאל עצמו אמר היום: "אני רוצה להגיד תודה על 15 שנים נפלאות של הנהגה בגדרה. זו הייתה זכות גדולה עבורי לשרת את התושבים כראש הרשות. אני מודה להם על שיתוף הפעולה לאורך כל הדרך. יש לנו קהילה נהדרת, נשמור על האחדות ועל הערבות ההדדית. אני מאחל לסהר פינטו הצלחה רבה בדרכו החדשה, כולנו כאן למטרה משותפת - טובת המושבה".
3 צפייה בגלריה
מחאה מול ביתו של ראש מועצת גדרה
מחאה מול ביתו של ראש מועצת גדרה
מחאה מול ביתו של ראש מועצת גדרה אחרי האונס
(צילום: שאול גולן)
הביטחון האישי היה נושא משמעותי בבחירות במועצה, וזאת לאחר המקרה המזעזע שבו אישה נאנסה בביתה בחודש פברואר בשנה שעברה. האירוע הקשה גרם לזעזוע ביישוב ותושבים רבים ביקשו לחזק את הביטחון האישי. לאחר המקרה כינס גמליאל את גורמי הביטחון והרווחה במועצה לישיבת חירום וטען לאוזלת יד של המשטרה.