בית משפט לערעורים באבו דאבי קבע היום (חמישי) כי פידא כיוואן, שנעצרה בחשד להחזקת חצי ק"ג קוקאין בשטחי איחוד האמירויות, תרצה מאסר עולם - במקום עונש המוות שנגזר עליה לפני שלושה חודשים.
1 צפייה בגלריה
פידא כיוואן
פידא כיוואן
פידא כיוואן
(צילום: AP)
בשבוע שעבר החליט בית המשפט לבטל את עונש המוות שנגזר על כיוואן, בעלת סטודיו לצילום, שהורשעה בסחר בסמים. היא נעצרה ב-17 במרץ לאחר שהוזמנה על-ידי מכר פלסטיני לדובאי לצורך עבודה בתחום הגרפיקה והגיעה לדובאי עצמאית לדירה שסודרה עבורה מראש. כשבוע לאחר הגעתה, התבצע בדירה חיפוש שבמהלכו נמצאו הסמים שנחשבים בכמות המתאימה לסחר. כיוואן טענה כי הסמים כלל לא שלה.
ראלב כיוואן, אחיה של פידא, אמר בתגובה לגזר הדין המומר: "נעשה עוול בבית המשפט לפידא. כיצד נטען שהיא סוחרת סמים כשהייתה שם 16 יום? לא יכול להיות שהיא סוחרת סמים. בית המשפט המיר את עונש המוות, במקום להביא את המשטרה בפני בית המשפט כעדים, להביא טלפונים ועדויות. פשוט המירו את עונש המוות".
עבירות סמים באמירויות נחשבות לעבירות חמורות - ונהוג שם להחמיר בענישה בגינן. שבמקרים רבים נגזר בגינן עונש מוות, אך בתי המשפט נוהגים להמיר את גזר הדין למאסר כבד - כמו זה שנגזר על כיוואן היום. עם מתן גזר דין המוות לכיוואן, נסע קרוב משפחתה לאמירויות, אך נאסר עליו לפגוש אותה בבית המשפט. הוא סיפר אז כי היא פתחה בשביתת רעב כמחאה, וטענה כי החוקרים ניסו לגרום לה להודות בעבירות שיוחסו לה למרות שהכחישה אותן מכל וכל.